Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 25 juni 2014

Komsi, komsi



Komsi, komsi lilla ödla...

Jag har små ödlor som kilar omkring litet varstans. De vet verkligen hur de ska väcka leklusten hos mig! Ibland står de alldeles stilla en lång stund. Precis så länge att jag hinner iaktta dem noga, medan jag funderar på nästa drag. Oftast att jag petar till den med tassen. Då blir det fart på den! Och det är det som är så kul! 

Ingen kan utmana min jaktskicklighet som en ödla! Är man inte snabb nog hinner den försvinna någonstans, helt spårlöst. Men de gånger jag vunnit, kan jag känna mig riktigt stolt en stund. Synd bara, att man inte kan fira segern med en god måltid. Nåt segare får man leta efter.


18 kommentarer:

  1. Ödlor?
    Det låter skumt men spännande på något sätt ändå.
    Du skriver att dom är små, tur det, för det låter rätt läskigt.
    Även om man inte kan äta bytet så kan man ju alltid leka med det istället.
    Bättre att äta inne, då blir det riktig mat o då riskerar man inte att bli sjuk heller.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ödlan är som gjord för att leka med, det är min åsikt! Matte försöker skrämma bort dem ibland, det tycker jag är ojuste!
      Helt klart bättre att äta inne, för ödlorna går bara inte att tugga sönder!

      Radera
  2. Jisses har du ödlor springandes nere hos dig ?!
    Har sett på Animal planet hur snabbt sådana kan springa så jag kan tänka mig att dom är kuliga att jaga :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns gott om små ödlor, och de springer så fort att blinkar man så är de borta! Så du kan tänka dig vilken sport ödlejakt är!

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Låter som ena riktigt roliga filurer. Kan man beställa kuliga ödlor från dig, kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju bara roliga levande, och det är väl där som klon klämmer? Man måste i princip döda dem för att få stopp på dem, och då är ju det kuliga över. Men OM jag skulle lyckas, står du högst på min sändningslista!

      Radera
  5. Åh så skoj! Ödlor har vi missat men små grodor är rätt skoj de med,(men äckliga om man slickar på dem) Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smågrodor har jag också, och de duger, de med. Men ödlor är förstås av en helt annan kaliber!

      Radera
  6. Det är ju det värsta med ödlor - de är knappast värt besväret. Man får helt och hållet skriva upp dem på nöjeskontot. Ätkontot förblir tomt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt! Det är nöjeskontot som gäller, och kanske litet träning också av jaktinstinkterna, så att skickligheten upprätthålls. När man tränat på ödlor är muslingar en baggis!

      Radera
  7. Men vad jamar du Gustav, har du ödlor hemma hos dig på tomten? låter jamans skojsigt, Mjausan.
    Sådana skulle vi också vilja ha, men när vi har en kattbur att vara i, så kan det nog vara svårt: *Funderar*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också, ödlor gillar nog inte kattburar! Men man kan ju aldrig veta SÄKERT, så håll ögonen öppna!

      Radera
  8. Såna där ödlor låter jätteskojsiga! Men av någon kinstig anledning så tror jag inte matte går med på att hämta in några till oss... :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. He-he, när, där går nog gränsen för mattars välvillighet! Dessutom, min matte försöker RÄDDA ödlorna från mig!

      Radera
  9. Ödlor verkar sannerligen vara en utmaning även för erfarna jägare som du, Gustav. Men kul också, det blir ju mer spinnande om kampen är jämn :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. Ödlor verkar sannerligen vara en utmaning, även för erfarna jägare som du, Gustav. Men kul också, det blir ju mer spinnande om kampen är jämn :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog är de en utmaning av rang! Och jag måste tyvärr erkänna att kampen inte är riktigt jämn, de springer ju i minst sjuhundra kilometer i timmen!!

      Radera