Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 27 juni 2014

Tar väl semester, jag med




Okej, jag tar väl semester jag också. Det låter ju faktiskt rätt behagligt. Bara ligga och slappa, och vänta på att personalen ska servera läckra måltider på beställning! Leka litet emellanåt, så man inte helt tappar skärpan. Det är väl det som menas med semester?

Människor som kommer hit gör de mest märkvärdiga saker? Går frivilligt ut i det stora vattnet, till exempel. Det aktar jag mig noga för! Tassar inte ens i närheten. Och så ligger de i solen i den heta sanden hela dagarna. Fattar de inte att det är bättre i skuggan? Det förstår ju minsta kattunge!

Vi får väl se, när jag tröttnat på att vila. Jag är permitterad från kontoret hela juli ut i alla fall. Men sedan, när det börjar klia i tassarna, då lovar jag att återkomma med nya krafter! 

Önskar alla som tittar in här en alldeles underbar sommar! 

  

18 kommentarer:

  1. Det låter verkligen härligt med semester. Hoppas att vädret är lagom pälsvarmt under hela din semesterperiod.
    Tass så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det kommer bli bra, för jag väntar många gäster, och mina människor ska vara hemma och passa upp mig! Hoppas du också får koppla av en hel del!

      Radera
  2. Va??? Ska du ta mesester? jamar Busan. Trodde att mesestrar bara var till för trötta tvåbeningar! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, såklart, men jag tar tillfället i akt att få extra uppassning! Sen kan man ju kalla det vad man vill!! ;-D

      Radera
  3. Min förhoppning är ju att du tröttnar på att ha semester ganska snart. Kommer sakna dina inlägg, men unnar dig så klart en skön och vilsam semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan man tröttna på uppassning? Det ska bli intressant att se. Kanske blir jag alldeles less efter nån vecka? Men jag kommer förstås tillbaka, hoppas att du hittar tillbaka hit då!

      Radera
  4. Klart att du också ska ha semester.
    Jag jamade till husse om att turisterna inte har något trafikvett (som du skrev om igår).
    Han bara skakade på huvudet o svarade att dom som kommit dit har aldrig någonsin haft det.

    Hoppas nu att du får en riktigt härlig ledighet och många fina dagar under hasselbusken.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, matte säger att man får räkna med vad som helst nu, att man cyklar över hela gatan och parkerar var som helst. Särskilt dyra bilar har extra parkeringstillstånd? Dessa gäller också på handikapp-parkeringar? Jam, det är mycket man inte förstår.
      Jag använder min hasselbuske dagligen nu. Litet utanför när det är sol och inte så varmt, längre in, under bladen när det regnar eller är jamarvarmt. Så användbar den är! Tack, tack!

      Radera
  5. Men hur ska vi 'klara oss' utan dina inlägg var dag? Hoppas du snart tröttnar på att ha semester, hihi! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du hittar igen mig när jag kommer tillbaka! :-)

      Radera
  6. MEN Gustav då, jamar som våra missevänner, hur ska vi klara oss utan dig? Du som har så påfundiga och bra inlägg jämt, tassarna upp. Nu får vi tänka på dig, tills du tassar tillbaka hit, Mjau
    Jamans trevlig Semester.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att ni gillar min blogg! Och så fort som tider går är jag snart tillbaka!

      Radera
  7. Självklart önskar vi dig och de dina en alldeles underbar semester, men vi kommer sakna dig något fasligt mycket...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, och härligt att vara saknad! :-)

      Radera
  8. Vi anade att detta skulle komma när vi läste förra inlägget. Men det är ju bara rätt och riktigt att även vi bloggkatter utnyttjar vår lagstadgade rätt till semester! Vi önskar dig en härlig, skuggig, lagom varm sommar - och må icke en enda vattendroppe fukta din vackra päls :-)
    Vi hörs när du är färdigvilad!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att även ni kommer ha en kul och härlig semester på välkänt hotell? Jag tror att det är bra att hitta på annat ibland, det är svårt att prestera på topp hela tiden annars. Och det vill man ju göra!
      Vattendropparna ska jag försöka undvika, lyckligtvis har jag ett antal reträttplatser inom nära räckhåll. Och liiiite regn måste det komma, annars blir ju gräset så hårt och stickigt!

      Radera
  9. Vi gillade ju bilden till förra inlägget skarpt, men måste jama att den som vi ser i detta inlägg är minst lika fin. Du är så stilig, Gustav ❤️
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  10. Gör du rätt i som tar semester tills du vilat klart !
    Vet du vad ?!
    Jag har bott på samma hotell som du bodde på ett par dagar och jag måste jama att jag var nöjd !
    Gillade speciellt rastgården , var först ut på morgnarna och sist in på kvällarna :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera