Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 16 juni 2014

Kunde varit värre


Jodå, det blev precis som jag berättade i torsdags. Båda mina människor försvann då på morgonen. Naturligtvis kände jag på mig att något var på gång, det gör man ju som katt. Höll därför en låg profil, utifall att......det kunde varit instängning i bur eller nåt annat hemskt? Att bli lämnad var förstås inget kul,  men matskålarna var riktigt fulla. Mycket äta blev det. Och när det oundvikliga måste ske, jamade jag till de andra, att lådan i hallen var min. Det gick de med på. 

Kvällen därpå blev vi alla tre väckta när rymlingarna återvände. Det var så konstigt, nästan direkt var allt som vanligt igen? Som om de aldrig varit borta? Alltså föll vi snart in i de vanliga kvällsrutinerna. Innebar litet god kvällsmat, och sedan magmassage på husse för min del. 

Efter det har vi haft en behaglig helg. Var inne och tittade till mitt hus bara sporadiskt på dagarna. Knep mig för ovanlighetens skull en söndagsstek av fjädersort. Men inte blir man mätt på en sån! Jag fick tassa in och fylla på magen med en rejäl portion.

Nu är det en ny vecka, och den har börjat bra. Fick upp husse i anständig tid för att bli utsläppt. Fint arbetsväder. Båda mina människor på plats hemma. Så här vill jag ha det!


 

    

17 kommentarer:

  1. Ja man kan väl nästan stå ut med att vara instängd 2 dagar om resten av helgen slutar så där bra.
    Fjäderkotletter kan väl inte ses som måltider, mer som ett litet snacks mellan måltiderna?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, allt gick ju rätt bra ändå, även om jag förstås hellre är ute än inne. Och visst, du har så rätt, egentligen blir man ju bara mer hungrig efter en sån rackare!

      Radera
  2. Vad bra att de är hemma igen. Fjäderkotletter är ju bara små (k)a(tt)peritifer som retar aptiten. En försmak av vad som komma skall av de större portionerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ser ju så läckra ut, där de sitter...tycker de kunde ha ett litet mer passande yttre! Och allra helst utan fjädrar, förstås! Vad ska de vara bra för??

      Radera
  3. Så skönt att allt är som vanligt igen för din del.
    Det där med att "känna på sig" att något är på gång tror jag vi katter är duktigare på än tvåbeningarna.
    Vi har nämligen en jamars intuition o den ska vi aldrig bortse från.
    Tur att det finns riktig mat inomhus, för små snacks kan ju inte mätta något.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. 'Vanligt' är ett av de bästa orden jag vet! Litet fest ibland, men mest 'som vanligt'! Visst är vi mästare när det gäller intuition! Man märker direkt om någon beter sig annorlunda i tonfall eller rörelse. En riktigt värdefull egenskap!
      Jo, mat, det fanns det hur mycket som helst. Vi orkade inte äta upp allt.

      Radera
  4. Man undrar varför tvåbeningar ska behöva göra ständiga avbrott i en annars perfekt tillvaro. Vad är det hos dem som gör att de bara MÅSTE åka iväg nånstans stup i ett?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jama det? Nu påstod de att det var något som skulle firas, och det kunde de tydligen inte göra här? HELT obegripligt?!

      Radera
    2. Förstår inte heller varför våra tvåbeningar ska åka ngn stans då och då och att vi katter inte kan får tassa med. förstår du det, Gustav, varför vi katter inte får tassa med, när det är fest med mera??? Funderar, mjau

      Tass tass

      Radera
  5. Skönt att dom är hemma igen, så att servicen fungerar som det ska !
    Här har matte jobbat helgen , så jag och husse har haft det lugnt o skönt ;-)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det fullservice, precis som det ska vara! Och jag antar att din husse också kan ge samma goda service som matte, för hon verkar vara mera borta än hemma?

      Radera
  6. Så praktiskt det vore, om det fanns nakenpippisar, ungefär som det finns nakenkatter och -hundar. Då slapp man de där förargliga fjädrarna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart läge för någon slags framavling. Konstigt att det inte skett redan???

      Radera
  7. Låter bra att servicepersonalen är mera hemmavid för dig. Mina är tyvärr ytterst rymningsbenägna, jobb kallar det det för. Fast jag har fått tillökning, lillhusse har flyttat hit! Så ibland är han hemma och servar.
    Måste tillstå att de där fjäderkotletterna är lite väl magra när man väl fått av alla fjädrarna, tur skålen är fylld inne. Tass tass på dig kollega!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det husse mest som skyller på det där jobbet för att försvinna. Matte påstår att det hon gör hemma är jobb, men det kan man diskutera.
      Nä, det är verkligen inte mycket ätbart på fjäderkotletterna. Dessutom kommer det ofta upp igen. :(

      Radera
  8. Ja, det bästa är absolut när allt tassar på i sina vanliga spår, och ingen rymmer eller på annat sätt ändrar rutinerna. Skönt att båda dina människor är på plats igen och att vädrets makter står dig bi!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vardag är det bästa som finns! Förstår inte varför den brukar kallas för 'grå'??

      Radera