Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 9 juni 2014

Vilken oväntad present!


Först och främst, jag kan inte nog tacka alla som uppvaktade mig på min femtonårsdag! Det är fantastiskt att ha så många vänner, och kalaset blev förstås lyckat från början till slut! Jag tror att alla kom hem igen mätta, kanske med litet svullna tassar efter allt dansande, men framför allt nöjda och på gott humör. Rätt viktigt, eftersom det då är lättare att övervinna tröttheten dagen efter. De flesta hade ju sitt arbete att sköta då, precis som vanligt!

Själv fick jag två överraskningar tidigare under den dagen. Först fick jag vitfisk till lunch! En stor portion! Det var så längesedan, hade nästan glömt hur gott det var? Piff och Puff försökte nalla av mig, men matte körde bort dem.
Sedan kom husse och överraskade både matte och mig på kvällen!! Han hade sagt att han skulle komma på söndagskvällen, och så kom han helt plötsligt körande flera dagar för tidigt! Tror det var allra bästa födelsedagspresenten!

Resten av helgen blev lugn och avslappnad. Människorna höll sig hemma, och vi myste tillsammans på altanen. Om det finns en perfekt tillvaro, så är det nog ungefär så här den ser ut?

 

14 kommentarer:

  1. Vilken myshelg du fick å bra att matte motade undan Piff å Puff från din vitfiskpresent!! Apropå mat - Räkan fick nyss tag på en ödla på altanen - den är nu plötsligt borta någonstans i köket eller hualigen i Räkans mage! :-o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska väl få ha sin fisk ifred på självaste födelsedagen!
      Jag undrar om Räkan verkligen käkat ödlan? Min erfarenhet är att de är helt oätliga, hur sega som helst!

      Radera
  2. Först av allt,
    Tack för en jamars rolig fest.
    Har aldrig dansat så mycket någonsin, men det klart, när Cat sjunger då svänger det.
    Och vilket smäll-fyrverkeri det blev på slutet med alla ballongerna som gick sönder.

    Förstår att du har haft det mysigt med både matte o husse hemma i lugn o ro i helgen.
    Jag jamar med, finns inget bättre i världen än att ha det så.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det lyckat, det tycker jag också! Och Cat, han är ju bara sååå bra!
      Skönt att kunna ta det lugnt sen resten av helgen. Och precis lagom varmt, tycker inte du det också?

      Radera
  3. Underbar fest! Var allt lite slitna dan efter.. Såå gott med vitfisk och att få ha båda sina människor hemma, Härligt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska väl vara litet sliten efter ett bra kalas? Jojam, en riktigt underbar helg!

      Radera
  4. Mimmi här, mjau
    Då är du och jag/Mimmi lika gamla då
    jag fyllde 15 på själva nyårsafton förra året, mjau

    Vi får komma nästa år på din 16 årsdag istället, tassarna upp!
    och när ngn annan av våra missevänner fyller år ngn gång i år, så vi kan ses igen, mjau
    Grattis iaf i efterskott
    Tass Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Femton är en bra ålder, eller hur? Man har samlat på sig en hel del erfarenhet, det är rätt skönt!
      Klart vi träffas på nåt annat kalas!

      Radera
  5. Åh vilken härlig födelsedag du hade. Både en stor portion vitfisk och en hemkommen husse.
    Dessutom en fest på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart bästaste födelsedagen någonsin !Och extra kul att träffa dig också, förstås!

      Radera
  6. Vi hade jättekul, alla katter på Södertälje Katthem. Synd att jag inte kunde stanna och dela vitfiskmiddagen med dig, men det kanske du inte hade velat? Småungarna jamar fortfarande om hur kul de hade på sitt livs första kalas. De tjatar hela tiden på att de vill åka på ett nytt kalas NU!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, där går nog gränsen för min generositet, vid delandet av vitfiskmåltid! I så fall får matte allt hälla upp en ENORM portion. En stor karott full. Då skulle jag kunna tänka mig.
      Hoppas nån annan fyller år snart, för jag håller med, sommaren gör att det drar i partynerven!

      Radera
  7. Tack för en jamartrevlig fest, det var tur att matte satt och jobbade vid datorn i helgen så vi kunde vila upp oss ifred. :) Hoppas inte din matte tyckte det var alltför mycket att städa efteråt.
    Både vitfisk och hussemage, bättre kan det ju inte bli.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska ni ha! Tur att Räkan vågade sig hit ändå!
      Jag hann faktiskt få undan det mesta innan matte vaknade, ville ju inte hon skulle bli misstänksam! Nä, både vitfisk och hussemage på samma dag, det är optimalt!

      Radera