Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 9 augusti 2011

Idag var det vår turdag!

Vi fick PAKET idag! Till 'Gustav, Piff å Puff' stod det utanpå. Det var från Hjulia, Smulan och Amanda! Piff kom först fram.

Hon undersökte det noga

Jag ville förstås också kolla. Mmmm, jag kände tydligt att det var något intressant där inne...

Jodå, helt säker var jag!

Matte delade ut bitar från ena påsen. Fast det bara är en helt vanlig tisdag. Sjöbogårdens lax och forell...Riktigt mumsmumsigt kan jag jama.

Fast som vanligt...påsarna är på tok FÖR SMÅ!

Piff och Puff sökte frenetiskt efter smulor. Jag visste av erfarenhet att det var lönlöst. Vem lämnar en smula av underbart godis??
Puff var ännu mera idog. Hon hoppade upp på bänken och hittade den tomma påsen. Som naturligtvis var just - tom...Vilken dag! Först mysig fest i natt hos Dui och Deco, och sedan paket med massor av godis! Nu har man det beviljat!

21 kommentarer:

  1. Sååå kuligt att ni fått paket med en massa gott från Smulan och Amanda :)
    Klart man inte lämnar en endaste liten smula gottis kvar på golvet !!!

    Kul att träffas igår på partyt hos Dui och Deco :)
    Man är allt lite sliten idag ;-)

    SvaraRadera
  2. KJELLE BUS: Golvet är garanterat renslickat. Tänk att ha julafton den nionde augusti! Varför ska man ha det bara en gång om året?
    Lite sliten är man....

    SvaraRadera
  3. Tack för igår... äh... inatt!
    Kul att ni gillade gottet vi skickade :)
    Dom stickisarna tycker vi också jättemycket om!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Just precis sånt godis är det bästa godis jag vet! Jag tror inte alls att Piff och Puff har den rätta, förfinade smaken för att uppskatta värdet av detta godis, så håll det för dig själv.

    SvaraRadera
  5. Men så kul med lite godis till er, synd att godiset aldrig räcker till bara. Tänk så snälla kattkompisar vi har.

    SvaraRadera
  6. Åh, vilket fint paket!! Med stickisar - de är ju så jättegoda!! Veckan börjar ju bra för dig!!!

    SvaraRadera
  7. HJULIA, SMULAN, AMANDA: Tack själva! Vad roligt vi hade - igen!
    Stickisarna från Sjöbogården har jag aldrig smakat förut. Vilken delikatess! Vi blev överförtjusta alla tre! Tack så väldigt mycket!!!

    SvaraRadera
  8. KATTSON: Det förstår jag, nu när jag fått smaka det! Gissa om jag velat behålla allt själv. Få se om jag lyckas gömma undan det när matte sover i natt?

    SvaraRadera
  9. SIPPO: Det måste vara något fel på maskinerna som gör godisförpackningarna. Har de ont om plast, eller varför görs de små att man knappt hinner smaka innan de är slut? Men visst har vi underbara kompisar!

    SvaraRadera
  10. MAURICE och KAJSA: Stickisar är bara supergott. Borde finnas som mat, i 10-kilos säckar. Minst.
    Ja, det här var den bästa början på veckan på länge!

    SvaraRadera
  11. Gustav!

    Sjöbogårdens stickisar köpte matte på Ö&B här i vår närmaste köpcentrum, de är vår favorit också!!.
    Nog borde den finnas hos er med! Hoppas det, så ni får äta flera ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  12. Tack för igår, toppen att du kom och kaninen..
    Lite slitna idag.
    Kul med eget paket och supergott! Skönt att man får njuta fast det är tisdag.Gulligt av Smulan och Amanda.Nosbuff

    SvaraRadera
  13. HJULIA, SMULAN, AMANDA: Matte har aldrig varit på Ö&B, fast det ligger vägg i vägg med djurbutiken. Men nu får hon allt pallra sig dit! Tack för upplysningen!

    SvaraRadera
  14. DUI och DECO: Tack själva! Härligt att få festa på en måndag! Ni hade ordnat så mysigt med allting. Ni är ena riktiga festfixare!

    SvaraRadera
  15. å så kul att ni fått paket på posten! det är sällan att jag får det....*slokar morrhåren*

    SvaraRadera
  16. Gustav vi skäms att vi missade festen hos Dui och Deco, :(
    MEN vi jamade att vi skulle komma på deras 5 års jamarkalas istället, mjau
    Vi hade så kul här hemma så vi glömde totalt bort det :(
    *SKÄMS*
    Tassekram/

    SvaraRadera
  17. Mjau igen Gustav, vi läste hos Sippo att du kommer från KK_S
    Mjau, det gör jag: Chicko oxå.
    *Fniss* Matte letade efter en kompis till Mimmi.
    Så då mailade hon, som hon kallar det för, till KK_S. Dom hade en katt som matte ville ha, MEN den katten var tingad har matte berättat, MEN då fick hon ta en annan katt och det var jag:Chicko, eller som jag hette då: Maxi. Så ville jag ju inte heta, så jag jamade att jag ville heta Chicko istället, *FNISS*
    Då kan vi ta varandra i Tass då, Gustav.
    Jag har nu bott hos min snälla Matte i lite mer än 9 kattiljoner år.
    Sedan kom ju Tarzan hit och bara knackade på våran dörr, och frågade om han oxå fick bo här, klart han fick det och samma sak tassade Sessan om.
    Så vi katter här hemma har haft jamarstur.

    Tass/
    Chicko

    SvaraRadera
  18. MAYA: Det var första gången jag också fick paket av kompisar. Hoppas att det dimper ner godis hos dig också nån dag. Man vet aldrig när överraskningar slår till!

    SvaraRadera
  19. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Ja, vi saknade er förstås! Men det var ju bra att ni hade det kul där hemma!
    Vilken tur för dig, Chicko, att den andra katten var tingad! De på KKS var jamarsnälla, tycker jag.
    9 kattiljoner år? Det var länge!
    Tarzan och Sessan visste minsann vilken dörr de skulle knacka på!

    SvaraRadera
  20. Först fest, sedan present - och med godis dessutom!Ja, här kan man sannerligen jama om tur! Och snälla kompisar förstås :-)
    Visst var det en härlig fest, jag var lite avslagen hela gårdagen men det var det värt!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  21. FRASSE: När jag tänker efter var det en av mina bästa turdagar...för jag har ALDRIG fått paket med godis förut!

    SvaraRadera