Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 5 april 2018

Lisa: Mattes fötter duger bra!



Så här efter allt påskgodis är det bra med litet träning

Som tassar utåt sträck...

...och huvudstupa framåt böj!
Efter avslutat träningspass är det numera trevligt att tassa ut på altanen för en stunds fågelspaning. Luften känns riktig behaglig, och i solen är det varmt! Nästan så det tar emot att tassa in igen. Och vet ni, idag såg jag inte bara fåglar där ute, en gul fjäril fladdrade omkring! Tyvärr på andra sidan nätet, hade gärna tagit mig en närmare titt på den annars.

En annan bra sak är att Gustav är ute mest hela dagarna, vilket innebär fri tillgång till hela mitt hus. Jag har ju litet svårt att förstå och acceptera att han också måste bo här? Väldigt bra alltså att han gärna bor i växthuset. Det kan han få ha för sig själv!

Nu är det snart helg igen. Husse är inte hemma, blir visst borta mest hela månaden. Gustav tycker det är trist, men jag bryr mig inte så mycket. Jag kan alltid jaga mattes fötter i stället. 

Hoppas i alla fall att det äntligen blir en härligt vårlik helg för oss allihopa!




10 kommentarer:

  1. Du verkar vara i god form när du gör din kattyoga.
    Visst är det härligt med lite sol o värme.
    Och i helgen verkar det bli riktigt gott.
    Kan se Gustav framför mig där han ligger i växthuset o myser.
    Och du kan springa in o ut hur du vill o kolla alla fåglar o fjärilar.
    Ha en riktigt härlig helg med matte o givetvis Gustav också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är i de bästa av former! Men så tränar jag varje dag också!
      Om jag fick göra som jag ville där ute, så inte skulle jag ligga i växthuset! Men Gustav jamar att det är det bästa som finns?! Nu får jag ju inte göra som jag vill, men det är rätt okej att ha den stora altanen för mig själv. Och visst hoppas vi på vår, både hos dig och mig!

      Radera
  2. Så spänstig du ÄR söta Lisa! Även om du och Gustav inte är riktigt goda vänner så kan du väl med din skickliga spaningsteknik hålla lite extra utsikt så att den där besten som tidigare klådde upp Gustav INTE kommer in igen på erat område! Gustav får inte bli skadad!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jama att kommer det en inkräktare kommer jag göra allt jag kan för att skrämma honom! När jag var liten unge jamade jag iväg en som stod på andra sidan nätet. Fast det kanske hjälpte att matte öppnade dörren?

      Radera
  3. Glöm inte att strätcha efter dina gympapass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, ska tänka på det! Tack för tipset!

      Radera
  4. Man ser verkligen hur vältränad du är Lisa!
    Vi önskar er alla en riktigt härlig vår helg!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ju vara i form för att orka med att chefa här!
      Och en underbar vårhelg hoppas jag ni också får!

      Radera
  5. Du visar verkligen hur viktigt det är att röra på sig efter allt påskgodis. Det är tur att Gustav gillar sitt växthus så du får ha huset för dig själv ibland. Men jag tycker förstås att du skulle acceptera att Gustav är precis var han vill vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ärligt har jag aldrig förstått varför Gustav också ska bo här? Men både matte och husse insisterar på att han ska vara kvar, och eftersom jag nästan aldrig behöver träffa honom är det väl okej. Tror jag?

      Radera