Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 3 oktober 2013

Sängfunderingar



Min husse har rest till norra landet igen. Det betyder, att
Har sina fördelar
jag får hans säng för mig själv på nätterna. Inte så dumt, faktiskt. Jag får sova ifred.


Det är förstås inte så att jag ogillar när husse ligger i sängen. Tvärtom uppskattar jag mycket den första stunden på kvällen, den, när han ligger och läser. Då värmer vi varandras magar, och har det fridfullt och skönt tillsammans på alla sätt. Det är sedan det komplicerar till sig. När husse släckt lampan, vet jag vad som gäller. Snabb förflyttning över till matte!

Har för längesedan gett upp försöken att klamra mig fast, när husse vänder sig i sängen. Risken att dråsa i golvet är överhängande. Alltså flyr jag till matte, hon brukar vara vaken litet längre. Men sedan är det förstås samma elände där. Vet inte hur många gånger varje natt som jag blir väckt för sidbyte?

Fast det är nog bäst ändå när båda är här. Det hindrar ju inte att jag njuter av ostörd sömn några veckor? Men allra smartast vore förstås en egen säng mitt emellan dem.





14 kommentarer:

  1. Vi ligger helst i mellan matte å husse de två nätter han sover med oss under helgerna. Annars har vi hans halva för bara oss ;-)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni gör precis som jag, alltså! När husse är borta övertar jag hans säng, och överger också matte. Åtminstone för det mesta.

      Radera
  2. Vi tycker nog att det allra bästa är när de ligger still så man kan ligga kvar! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och HUR får man dem att göra det????? *väldigt undrande*

      Radera
  3. Jamarns så jag känner igen mig. Det är samma sak här hemma, fast i soffan. Jag tycker det är väldans fräckt att ta sådan plats att man ramlar i golvet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det ska vara så svårt att ligga stilla? Jag förstår inte hur Dui och Deco burit sig åt om de fått sina människor att göra det??

      Radera
  4. Jag vet att många kattkompisar har problem med mattar och hussar som roterar flera varv i sina,,, ehhh jag menar i deras katters sängar på nätterna. Det är verkligen svårt att komma tillrätta med ett sånt problem. En säng mitt emellan tvåbeningarna skulle ju lösa problemet, men med deras brist på förståelse och fattningsförmåga är det ju svårt att åstadkomma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att detta är ett ganska allmänt problem. Jag tycker att de borde kunna utföra sina vändningar med större finess, och framförallt hela tiden kolla var katten befinner sig, så att den inte störs. Någon förståelse för ytterligare en säng tror jag inte heller på, så det är nog bara att fortsätta med sängbytena...

      Radera
  5. Mjau, det är samma *elände* här hemma, förstår inte heller det däringa vändandet som våra tvåbeningar har för sig, att dom aldrig kan ligga still somvi katter gör, för det mesta iaf , mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det irriterande när hela underlaget börjar gunga när man sover som bäst? Inte blir det så när vi vänder på oss??

      Radera
  6. Hemma hos mig har jag löst problemet genom att ligga nedanför husses fötter för han snurrar runt minst i sängen och sparkas inte heller som matte gör :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos mig finns just ingen plats nedanför fötterna, där skulle jag aldrig våga ligga! Men så bra att det funkar hos dig!

      Radera
  7. Vilket bekymmer! Själv har jag löst det med att ligga mellan deras kuddar. Där störs jag minst av viftande armar och snurrande kroppar. Bara husses utblås är besvärande för det fladdrar i pälsen när han snarkar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé att ligga mellan kuddarna! Det skulle jag nog också göra om jag bara inte vantrivdes där uppe. Vet inte vad det är? Konstigt nog vill jag bara ligga längre ner, trots alla jordbävningar??

      Radera