Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 14 oktober 2013

Ser ut som en björn?


Precis som förra helgen blev det en varierad kompott. En perfekt dag med sol och värme, medan resten inte är så mycket att jama om. 

Bästa dagen på alla sätt var lördagen, för då kom minisen och hans människor och hälsade på mig. Upptäckte att han
hade en del intressanta leksaker, något jag aldrig uppmärksammat förut? Inte så att jag lekte med någon av dem, alls inte, men flera av dem var omgivna av dofter som var riktigt spännande.

Tyvärr fick minisen för sig att jag var en björn, så han vågade inte klappa mig som han brukar. Hänsynsfullt höll jag mig på några tasslängds avstånd. Lyckligtvis led hans människor inte av samma björnskräck, så jag fick mig allt en hel del extra kli i alla fall.

Förresten har husse kommit tillbaka, det gillar jag förstås. Äntligen en till som uppskattar soffliggning! På kvällarna, alltså. På dagarna har jag inte tid. När det börjar mörkna, däremot, då vill jag gärna in nu. Utelivet i mörker, som var så lockande till alldeles nyligen, har förlorat sin tjusning. 

Det är kanske dags att börja svida om till höstpälsen? 

12 kommentarer:

  1. Det är nog bäst att uppgradera till lite varmare höstpäls nu om du ska vara ute i höstmörkret :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag måste hålla med, det börjar kännas aningen för kyligt i den nuvarande!

      Radera
  2. Vadjam? En björn?? Det är säkert för att du är stor och muskelös samt har en tjock och fluffig päls. Så måste det vara.
    Det verkar vara en väldigt intressant kattong du tittar i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det KANSKE finns vissa likheter i alla fall? Men viss skillnad i storlek är det väl? Lyckligtvis har jag själv aldrig mött någon björn...
      Kattongen var full av underliga och spännande saker!

      Radera
  3. Trevlig med besök! Minisar som kan klappa är mysiga! Helt klart dags att byta päls..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att nästa gång vi ses att han inte ska vara rädd för mig, för det var så mysigt när han klappade mig på ryggen förut!

      Radera
  4. Jag tror minisen behöver lite undervisning i kattlära. Att ta dig för en björn är ju nästan förolämpande, men man får inte ha så stora förväntningar på en minis. Men han bör lära sig snart att du är en stilig, snäll katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, jag hoppas verkligen jag ska kunna överbevisa honom om min snällhet nästa gång! Det var nog bara en dumming på dagiset som skrämts med björnar.

      Radera
  5. Att uppgradera pälsen är nog klokt nu. Tänk att minisen trodde du var en farlig björn! *fnissar så morrisarna hoppar* Det vet väl alla att du är jamarsnäll mot alla besökare?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner också att det behövs tjockare ekipering nu. Tyvärr.
      Jo, nog är jag snäll, det måste jag tillstå, men jag kanske SER liiiite farlig ut??

      Radera
  6. Jamar som Alice = Tänk att minisen trodde du var en farlig björn *fniss*
    Kan ju vem som helst se att du är en farlig Tiger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Du har fattat grejen! Farlig Tiger är vad jag är!!! *grrrr*

      Radera