Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 30 oktober 2014

Det var den semestern!



Hej! Nu är jag hemma igen! Igår kom matte och husse och hämtade mig. Låg i min igloo och tog igen mig, och hade just ingen lust att avbryta vilan. Kort därpå befann jag mig trots det inne i transportburen? I rummet intill fick Puff uppleva detsamma. När vi väl kommit hem, var vi dock båda nöjda. Visserligen hade vi haft det jamarbra på hotellet, men man kan ju inte ha semester hur länge som helst?!

Direkt jag kom hem, upptäckte jag hur besvärande fort förfallet sätter in, när jag inte håller efter här hemma! Det första jag noterade var främmande lukter bakpå vår bil. Som alltså stod parkerad helt intill min trappa! Undrar just vem som haft mage att inkräkta så nära mitt absolut mest privata Område? 

Sedan är det ju sorgligt att märka hur mus-armén invaderat så fort jag inte håller efter härarna? Vilka friheter de tagit sig på bara tre veckor! Det knapras och håller på i väggarna, ytterst frustrerande. Nu har jag alltså ett digert arbete med att städa upp där ute, så det blir tyst igen.

Eftersom jag haft fullt upp där ute, har Puff fått ta tass om matte och husse inomhus. Det har hon gjort med bravur, har jag förstått. Måste varit tufft för människorna att vara kattlösa så länge? Och, om sanningen ska fram, vi har nog saknat dem litet också. Åtminstone var det väldigt mysigt att sova tillsammans alla fyra igen. 



   

20 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen!
    Måste vara jamars gott att kunna tassa runt i ditt område igen.
    Förstår att du har mycket att sköta om nu.
    Inte minst måste du ju återta ditt eget revir.
    Sen blir det musjakt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Du kan tro att jag har njutit idag! Har varit ute hela dagen, och till och med hunnit provligga vid hasselbusken. Fast den börjar tackla av, kunde jag konstatera!

      Radera
  2. Välkommen hem, vi har saknat dig/er!
    Kan förstå att du har massor att ta tass om.
    Hoppas att vädret är fint, så du kan vara ute och inventera allt som måste åtgärdas med det samma.
    Lycka till med arbetet :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo, hade stor tur med vädret, en del sol och ganska varmt. Tur det, när det är så mycket att ordna med där ute!

      Radera
  3. HURRA! Äntligen e du tillbaka! Vi har saknat dig såååååå! Hoppas du snart får bukt med allt som måste ställas tillrätta i väggarna å utomhus. Hade du varit borta en vecka till så hade nog förfallet varit totalt?!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, man tackar!
      En vecka till? Det vågar jag inte tänka på! Tänk att man inte ska kunna vara borta i tre veckor utan att stället nästan ska invaderas??

      Radera
  4. VÄLKOMMNA HEM !
    Undrar vad det för en orädd inkräktare som vågade sig fram och kissa på DIN bil alldeles vid trappan ?!
    Här har det inte kommit in några möss ännu , vilket är lite trist tycker jag :(

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar!
      Du kan tro att jag också undrade!? Undersökte bilen så noga som jag kunde. Det gäller att lägga alla dofter på minnet.
      Naturligtvis kan det vara upplivande med möss inne, men jag vet ju att matte litar på mig att hon ska slippa ha dem springande där!

      Radera
  5. Vad annat kan man vänta om du inte är på plats och utför ditt vanliga arbete? Klart det blir kaos. Hoppas du vilat tillräckligt för att ha kraft och ork att ta itu med allt! Och: VÄLKOMMEN ÅTER! Vi har saknat dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske ska jag vara tacksam att min frånvaro märks? Man kan ju alltid på hoppas på löneförhöjning i form av mer vitfisk?
      Och visst känner jag mig pigg och utvilad. Förstår inte vad matte menar med "rundare"? Det är väl meningen att man ska leva gott på hotell?
      Och jag tackar!

      Radera
  6. Välkomna hem, vi har saknat er! Hur bra man nu har det borta så är det bäst att vara hemma! Nu är det dags att sätta ner tassen och visa vem det är som bestämmer i Området! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Visst är det bäst hemma, även om det är massor med jobb hela tiden. Men nu har jag latat mig i tre veckor, och det är riktigt skönt att få hugga in på allt arbete!

      Radera
  7. Välkommen hem Gustav, jamar vi också. Vi har också saknat dig jamans mycket. Borta bra, men hemma bäst, har vi hört jamans om, att det heter, Fniss. Du måste sätta ner tassen och bestämma vem som bestämmer hemma hos dig.
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag tackar er också! Och jag har såklart redan satt ner alla fyra tassarna och markerat noga vem som bestämmer här runt omkring!

      Radera
  8. Jam så skönt att du är tillbaka igen. Det har inte varit detsamma utan dig.
    Du verkar få jobba övertid den närmaste tiden för att ta tillbaka kontrollen över ditt revir igen.
    Jama om du behöver hjälp, så sätter jag på mig rullskridskorna och kommer på en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt att höra!
      Jo, det har nog blivit några övertidstimmar redan, så eftersatt som det var. Snällt av dig att erbjuda hjälp, det finns inget bättre än goda vänner!

      Radera
  9. Välkommen hem!
    Vi gissar att du kommer ha tassarna fulla den närmaste tiden när du ordnar upp i området. Men vilken chockerande fräckhet att kissa på din brummis!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Nu börjar jag få kontroll på stället, åtminstone det viktigaste har jag undersökt. Det är verkligen skönt att vara på plats igen!

      Radera
  10. Härligt att ha dig här hos oss igen! Och skönt att hotellvistelsen blev så lyckad, även om man osökt kommer att tänka på det gamla jamspråket Borta bra... och så vidare :-)
    Fyjam så fräckt att luktmärka din bil, men nu när du är hemma flyr säkert alla inkräktare så fort tassarna bär dem :-)
    Tassklappar till dig och de dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tackar jag för!
      Jag trivdes så bra på hotellet! Snäll personal och härligt med eget uterum. Men mustillgången var obefintlig, det var på minussidan!
      Min gissning är att någon skällis varit framme och mutat in bilen. Ha! In your dreams, jamar jag!

      Radera