Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 9 augusti 2018

Ledsen katt, glad katt!




Onsdag. Mycket ledsen katt med utetassförbud på grund av hetta.

Torsdag förmiddag. Mycket glad katt får vara ute och njuta av solen igen.
 
Torsdag eftermiddag. Väldigt nöjd katt avnjuter en av dygnets många måltider i skuggan av rhododendronbusken.

Och nu hoppas jag att resten av veckan och helgen fortsätter positivt och bjuder på normalt väder! En trevlig helg önskar jag dig!


 


8 kommentarer:

  1. Förstår att du hade utetass förbud igår.
    Jag fick knappt vara på altanen jag heller fast jag låg i skuggan.
    Sen kom åskan o regnet (4mm)det tvättade naturen jamade matte.
    Men idag !!!
    Kan tänka mig att du mådde väl när du även kunde dinera utomhus i skuggan.
    Jam, nu vill vi ha mängder av regn och normala temperaturer så vi kan vara ute igen utan att behöva bäras in med tvång.
    Ha de gott med de dina o njut av livet

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gårdagens stryker jag ett streck över, den var för trist. Det är ju helt obegripligt varför man är inlåst när man ser solen skina där ute?! Men, som du jamar, idag leker livet igen!
      Så här får det gärna fortsätta ett tag! Här tjatas det också om massor av regn. Helst på nätterna då, jamar jag!
      Önskar er också härliga helgdagar!

      Radera
  2. Du är verkligen beviset på att en bild säger mer än ord/jam. Hoppas det blir många, många fler dagar ute i det fria med många måltider serverade när du vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det syns särskilt hur bedrövad jag var i onsdags, det var en förfärlig dag! Men nu njuter jag desto mer, det är perfekt temperatur ute. Att får måltiderna serverade när jag vill jobbar jag på. Brukar ropa högt när det är dags. Det funkar någorlunda, inte 100% än, men jag strävar ditåt!

      Radera
  3. Den sista bilden var bäst! Tänk att få maten serverad utomhus, det är ju nästan bättre än din vanliga restaurang. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill helst bara äta ute, maten smakar SÅ mycket bättre där!

      Radera
  4. Så mysigt det ser ut på din uteservering!

    SvaraRadera