Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 29 augusti 2011

Då blev jag sur!

I fredags var det litet konstigt. Trots att det sommarvarmt på kvällen, kände jag för att sova inne. Hade någon slags känning i svanstippen. Och det visade sig vara ett klokt val. Tidigt på morgonen, innan någon hade klivit upp, kom Åskar på besök. Och jag tror han hade någon slags jubileum, för han firade väldeliga?! Dessutom ville han visst att vi skulle delta i festen, för han satte igång larmet på mitt takskydd -bilen alltså- på gården. Fast jag måste jama, att det inte var riktigt min typ av party. Det höll också på för länge för min smak. Han ville liksom aldrig ge sig, utan började om gång på gång.

Lördagen blev alltså en tämligen seg historia, med mycket innejobb. Det lilla man kan utföra inomhus. Litet extra pälsvård och så. Girmusen och jag hade en tuff kamp. Skönt att få träna musklerna åtminstone något.

Söndagen var inte så mycket roligare. Mina människor försvann på morgonen och var borta hela dagen. Tassade över till favoritgrannen, och kan ni tänka er, han hade slut på leverkorven! Jag blev sur, och tassade därifrån. Hur kan leverkorvar ta slut? Sådana fadäser får inte inträffa! Nu har han sagt till matte att han ska köpa leverpastej i stället. Hm. Får väl duga. Men jag tycker gott att han kan åka till det tyska landet och köpa min specialare. Och ett stort lager, som täcker en vaktkatts behov.   

21 kommentarer:

  1. Ni hade väder som vi i helgen:(
    HUR kan leverkorven bara ta slut??? Kattastråf!!!
    Visst är leverpastej gott, men vi förstår så väl att det inte är samma sak!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Jag trodde inte jag hörde rätt? "Gustav, jag har ingen leverkorv". Det är en sammansättning av ord som inte är möjlig. Eller har varit. Blir svårt att komma över.

    SvaraRadera
  3. Leverkorv kan väl inte ta slut heller. Tur att det är snälla leverkorvsgrannen-med-hatt det gäller, hade det varit någon annan tror jag att du hade dissat dem totalt. Han planerar nog redan nu nästa resa till leverkorvslandet. Glöm bara inte att påminna honom om att köpa MYCKET leverkorv och inte bara några få snuttar!

    SvaraRadera
  4. MAURICE och KAJSA: Nä, jag trodde inte heller det var möjligt? Tassar fortfarande omkring litet groggy efter det hemska beskedet. Hoppas verkligen han reser söderut snart, men han har inte sagt något. :(

    SvaraRadera
  5. Vi hörde det att det varit ett himla väsen på den där Åskar i lördags. Ni slapp vi ju lyssna på honom eftersom vi befann oss i strålande solsken på ostkusten :)
    VAAA ??!! Leverkorven slut hos favvogrannen ??
    Förstår att du blev sur och gick hem igen !!

    SvaraRadera
  6. mjau Gustav, Vi testar från Mattea Iphone, "fniss" Hoppas detta kommer fram,Mjau. Leverkorv kan väl inte ta slut jamar vi, Det som är så jamarsgott. .....Tass:

    SvaraRadera
  7. ooops Gustav. "mattea" Ska vara. mattes.....tass igen

    SvaraRadera
  8. Åskars partyn brukar inte vara så trevliga ens när man blir inbjuden...

    Det var ett förskräckligt besked du fick av grannen, slut på leverkorven?!? Han måste ha gjort en missberäkning (inte misse-beräkning, då hade det ju räckt!!) när han handlade, han måste ju så klart köpa så att det räcker till nästa gång han åker till leverkorvslandet!!! :O

    Nosbuff
    Linnsen o Frank

    SvaraRadera
  9. KJELLE BUS: Du hade då tur som slapp vara här då. Tror det var värt brummisfärden, även om det inte heller är något vidare.
    Måste ju markera på något sätt att ett leverkorvstomt kylskåp INTE är okej!

    SvaraRadera
  10. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Tydligen kan den ta slut, märkligt nog. Men jag har tydligt visat min åsikt om detta!

    SvaraRadera
  11. LINNSEN och FRANK: Nä, jag gillar våra egna bättre, det måste jag jama.
    Jag tror faktiskt han skämdes litet grann. Ikväll ska han komma och hälsa på husse och titta på en boll på teven. Ska bli intressant att höra om han har några planer på gång.

    SvaraRadera
  12. jag tycker det är ytterst oansvarigt av din favvogranne att inte se till så att lagret med leverkorv räcker till dig. För det kan väl inte vara så att han har norpat en bit???

    SvaraRadera
  13. Åskar kan vara lite väl påstridig ibland, jag tycker du gjorde helt rätt som höll dig inne, trots festen han ordnade ute.
    Så förstår jag att du är upprörd över att leverkorven är slut, det var inte mycket till planering av din granne. Du får ta upp det med honom tycker jag.

    SvaraRadera
  14. Man kan inte ha tur jämt, så är det ju i livet. Att Åskar hade ett ovälkommet party kan man väl i värsta fall överse med, men att leverkorven tagit slut! Nä, sånt ska inte en katt behöva uppleva. Det finns väl expressfirmor som kan ta hem leverkorv kvickt? Det tar ju en evig tid om favoritgrannen först ska dit, handla och så hem igen?

    SvaraRadera
  15. MAYA: Skulle HAN ha ätit upp MIN leverkorv?? Så illa kan det väl inte vara? Detta måste undersökas!

    SvaraRadera
  16. SIPPO: Ibland vet man inte förrän efteråt att man fattat rätt beslut. Nu var jag VÄLDIGT nöjd med att vara inne när Åskar satte igång!
    Nästa gång tror jag han köper mera korv, för han såg litet ledsen ut när jag tassade iväg.

    SvaraRadera
  17. KATTSON: Ska tipsa honom om expressbud ikväll när han kommer till mitt hus. Han har nog inte tänkt på den möjligheten. Men det kan han säkert kosta på mig. Kan det väl vara värt att få sitt hus musfritt och vaktat nästan dygnet runt?

    SvaraRadera
  18. Klokt val att vara inne, girmusen behövde säkert en omgång! Grannen måste ju fixa leverkorv, det krävs ju för att kunna göra ett gott arbete.nosbuff

    SvaraRadera
  19. DUI och DECO: Precis vad jag ska jama till honom! Om jag ska orka hålla din stora tomt musfri så krävs rätt bränsle!

    SvaraRadera
  20. Slut på leverkorv?
    Det är ju lika illa som att husse skulle låsa luckan plötsligt. Förstår att du är irriterad.

    SvaraRadera
  21. MAX och MÅNS: Har jamat allvar med honom ikväll. Nu har han lovat införskaffa leverpastej i alla fall med det snaraste. Han klagade hos matte att jag inte hälsade på! Hade visst inte fattat allvaret i det hela. Men nu är han informerad!

    SvaraRadera