Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 23 februari 2015

För den här gången



I morse jamade jag hej då till husse igen. Han försökte muntra upp mig genom att säga att jag nu får hela sängen för mig själv. Vilket uruselt skämt! Han vet ju var jag vill ligga!

Jag har i alla fall sett till att vara tillsammans så mycket som möjligt med husse i helgen. Följt med honom till vedboden och övervakat när han levererat varor till restaurang Pipiga Pilfinken bland annat. Det sistnämnda är en mycket viktigt uppgift för att upprätthålla ruljangsen på matstället, något jag har stort intresse av. Lyckligtvis verkar leveranserna skötas oklanderligt av mina människor. 

Igår natt hade Puff och jag en het diskussion om rätten att vistas i sängkammaren? Jag tyckte precis att hon jamade "stick härifrån", och blev förstås oerhört upprörd över denna fräckhet! Visserligen hade jag först skojat litet med henne, och lagt mig att vakta utanför lådan när hon krafsade där inne, men det har ju absolut inte något att göra med rätten till sängkammarvistelse!? Så vi jamade fram och tillbaka, men till slut blev jag sur, och tassade ut på altanen för att spana litet. När jag kom in igen var Puff tyst, och jag hade också lugnat mig. Det var slutdiskuterat, för den här gången.


16 kommentarer:

  1. Du verkar ha misslyckats med att uppfostra din husse.
    Han åker ju ifrån dig hela tiden.
    Vilken tur att du har din matte som stannar hos dig (förutom viss rymning ibland).
    Men när husse är borta så kan ju både du och Puff få plats i sängkammaren utan att behöva trängas.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det är bara att erkänna, min husseuppfostran är ett kapitalt nederlag. Jag tycker jag gjort lika med både matte och husse, men resultatet har blivit så olika? Förmodligen är matte mycket smartare? ;-)
      Vi har det väl inte så trångt annars heller i sängkammaren, ibland går man bara varann på nerverna oavsett hur mycket plats man har?

      Radera
  2. Sköt att ni inte lät tassar och klor avgöra "tvisten"
    Ni lär er nog att samsas så småningom ;-)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när Puff är ensam är hon minsann inte så morsk längre. Jag minns med fasa alla påhoppningar med klös som jag fick medan Piff levde. Nä, nu blir det kraftfulla jamanden i stället, där vi med emfas framför våra synpunkter. Det är skönt att slippa rivet skinn!

      Radera
  3. Det var verkligen ett uselt skämt av husse, hur kan han bara komma på tanken att sängen skulle vara en bra ersättare?
    Skönt att du och Puff inte gav varandra på pälsen i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans humor är synnerligen dålig, det håller jag med om! Han försökte kanske trösta sig själv på något konstigt sätt, den stackaren måste ju vara utan mig i flera veckor nu!
      Gissa om jag också tycker det är skönt att slippa pälspåhopp!

      Radera
  4. Denna ständiga oro. Förstår inte husse att du behöver arbetsro? Att Puff inte förstår det är ju tydligt, men man tycker ju att ens egen husse borde begripa att man inte bara åker iväg stup i ett. Tänk om du skulle göra likadant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet ju hur de tvåbenta är, deras förstånd är inte så imponerande, om man så jamar? Fast han har faktiskt börjat säga att han ska dra ner på åkandet, så något kanske har börjat gå in? Men tack och lovjam att jag slipper hålla på och åka sådär. Jag ryser över hela pälsen vid bara tanken!

      Radera
  5. Bra att Du är så oerhört dipplokattisk och gick ut å 'avreagerade' dig och inte lappade till Puff .-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lappa till Puff??? Henne lappar man inte till kan jag jama. Om man inte är Gustav-Hulken eller nåt liknande... ;-)

      Radera
  6. Ibland måste man ju diskutera lite också.. skönt att det löste sig! Så jobbigt att vara utan husse igen,det är ett himla farande på honom! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror matte hade uppskattat om diskussionen varat något kortare och inte vid tretiden på natten? Men som jamat, det löste sig i alla fall.
      "Det är den tiden", säger mina människor om husses farande. I juni blir det bättre. Påstår de.

      Radera
  7. Vad trist att husse åkt igen. Förstår att du var på dåligt humör och man tycker att Puff borde ha tagit lite hänsyn men skönt att det inte gick till tassgripligheter
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar husse här, tur man har en reservmänniska!
      Hänsyn är nog inte Puffs starkaste sida. Förresten förstår jag mig inte på henne alls?

      Radera
  8. Tråkigt att din husse åkt igen :(
    Men det var ju tur att ni fick lite kvalitetstid i helgen i alla fall :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera