Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 28 augusti 2015

Tack och lov



Människorna, de bara krånglar till det. När någon säger att si är rätt, säger andra att nä minsann, det är ju som är det enda möjliga! Till och med att några bestämmer att alla måste tro att är rätt?

Tack och lov kan jag tro att ugglan Ella vakar över mig från talltoppen. Eller, för den delen, att hon inte alls finns där. Inte minsta katt har några synpunkter på det! Synd att så många människor saknar den friheten.

Den här sista helgen i augusti kanske inte blir lika somrig som de andra varit den här månaden, men jag hoppas ni får njuta och koppla av ändå!







 

16 kommentarer:

  1. Tack det samma lilla kisse!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är märkligt att så många människor lägger ner så mycket energi på att tvinga andra att tycka likadant som de själva. Det finns ju så mycket annat, roligt och trevligt, att lägga sin energi på. Men tvåbeningar är inte som vi katter. Det är nog bara att konstatera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Människorna anser sig vara intelligentare och högre stående...men jag undrar allt, jag???

      Radera
  3. Jamar som du, jag är också glad att jag är en katt.
    Jag äter, sover, leker och gör mina behov (ja du vet) och bor hos jättesnälla tvåbeningar.
    Vad kan man mer begära av livet?
    Om vi katter nu ska bestämma något i världen så är det att det SKA bli bra väder i helgen så vi kan vara ute o njuta.
    Önskar dig o de dina en fin helg

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, tänk så många bekymmer vi slipper! Fast tvåbeningarna har väl mycket sig själva att skylla, när de hittar på så många dumheter? De flesta är förstås rätt okej, men de andra...
      Jag vill också kunna vara ute, hela dagarna! Men när kvällen kommer är jag nöjd med att komma in också!

      Radera
  4. Tack det samma kloka Gustav!
    Ha en härlig helg, ni med!

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Åh så klokt jamat. Det var flera visdomsjam från dig idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jam, ibland fundilerar man litet extra!

      Radera
  6. Ja tänk vad mycket tvåbeningarna har att lära sig av oss katter!
    Vi önskar dig också en jamarhärlig helg!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det är tur att inte vi tar efter dem i alla fall!

      Radera
  7. Ha en trevlig helg du också kompis <3

    tass tass

    SvaraRadera
  8. Önskar dig det samma! Nosbuffar

    SvaraRadera