Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 6 juni 2018

En stor dag!





Idag firar vi min födelsedag! Människorna säger att jag är en gammal katt? Kanske patrullerar jag inte som förr, men för några veckor sedan tog jag mig ett rejält nattpass, och kom inte hem förrän matte gett upp och tänkte gå och lägga sig. Innan dess ställde hon ut nattamat på bron. Då tyckte jag det var lika bra att visa mig. Så än finns det krut under pälsen!

Nu har det ju varit väldigt varmt hur länge som helst, och som alla andra katter vilar jag mycket på dagarna. Blir uppassad med mat och vatten varhelst jag ligger. För det mesta under hasselbusken, som ni nog vet? 

Det senaste året har jag bara ätit blötmat. Mycket bra! Tycker det är godast. Och matte och husse säger att jag bara ska ha det bra och må gott så länge som det går. Vet inte vad som menas med det där sista, och inte bryr jag mig heller? Jag bara njuter av att hela tiden ha det så gott som jag har det nu.

Vet inte om det möjligt att bli ännu mera uppvaktad idag än jag redan är, men kanske blir det något extra ändå idag, på min födelsedag?





22 kommentarer:

  1. Ååååå fina bästa Gustav! Många många kattulationer till dig på din 19!!årsdag. Du är den äldsta katt vi känner! Hipp hipp hurra från Sven, Räkan och Cornelia

    SvaraRadera
  2. Ps. Vad fick du i present av Lisa? Snäll en hel vecka kanske? Hihihi. ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tackjam! Jo, jag har ju levt rätt länge, och jag tar det litet lugnare nu. Men maten smakar bra, och jag mår fint, och det är det viktiga. Ha-ha, ni skämtar aprillo, Lisa SNÄLL? Tack och lov att jag kan vara ute nästan jämt. Och på nätterna är vi i varsin del av huset. Skönast så!

      Radera
  3. Hurrjam bästaste Gustav!

    Nosgos från Amanda (16 år ung)

    SvaraRadera
  4. Hjärtligaste kattulationer, på din 19-årsdag!
    Hurrjam, Hurrjam, Hurrjam, Hurrjam!
    /Mats och Stig

    SvaraRadera
  5. Ett jamarstort grattis till dig. Vi hoppas att du får en fortsatt trevlig kväll med bra service. Husse säger att han nu följt din blogg i hela 10 år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Oj, i tio år?! Tänk så ung jag var då. Det var på den tiden jag höll på mycket med jakt. Man får litet andra intressen vid min ålder. Det är skönt att få leva precis som man vill!

      Radera
  6. Stort hurrjam till finast Gustav på 19-års dagen! Han leve KURRA, KURRA, KURRA,KURRA!!!!
    Må han leva gott i många år till!
    Hoppas du fick en färsk medling, fjäderkotlett eller annat gottigt till middag!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo, nog har jag blivit extra uppassad idag, husse har serverat mig vid hasselbusken rätt många gånger. Dessutom har det varit lagom varmt, men det vet jag inte om det är mina människor som ordnat?

      Radera
    2. Haha, medling? Vi skrev ju musling! Morr för autocorrecten på vår mjausing

      Radera
  7. Jamar många GRATTIS på din 19 års dag!!!
    Hoppas att du haft en jättefin dag.
    Alla flaggar för dig också, har du tänkt på det?
    Själva har vi hängt upp den Röd-Gula Skånska flaggan idag endast för DIG.
    I går hängde den också där, fast då var det för mig (7 år).
    Klart att du ska ha det jättegott alla dagar som finns, att bli uppassad är ju en självklarhet för oss katter.
    Ha de gott med de dina

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackar så mycket! Nä, det där med flaggor har jag inte tänkt på, för det är ingen som flaggar här i närheten. Men jag känner mig mycket hedrad att ni flaggat för mig med den finaste flaggan! Och grattis till dig också, en dag i efterskott!
      Och visst har vi haft tur som kunnat uppfostra våra människor så väl?!

      Radera
  8. Grattis finaste Gustav på din födelsedag!
    Lisa(16 år),Ellen (14 år) och Kompis (snart 13)
    P.S. Matte säger att hon blir varm i hjärtat när hon läser om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack till er! Ser att ni är litet mogna och erfarna katter, ni med! Och det är väl bra om mattes hjärta blir varmt, det är nog hälsosamt för tvåbeningar, tror jag?

      Radera
  9. Grattis på din 19-årsdag. Kan bara jama att blogghjälpen haft katter som blivit äldre än du, så det där med ålder ska man inte bry sig om. Däremot är det viktigt att man fortsätter få sina människor att förstå vikten av uppassning. Den ska bara bli bättre och bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Nä, såklart bryr jag mig inte ett dugg om mina nitton år, bara njuter av varenda dag jag får tassa omkring runt mitt hus, och ligga och vila under hasselbusken. Och husse får snart högsta betyg som servitör!

      Radera
  10. HURRA och HURRJAM för dig, käraste vän! <3 Må du få många fina år till, med god mat, uteliv och massor av kärlek <3
    Många kramar och tassklappar från oss! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många tack för den hyllningen! Jam, så länge som maten smakar gott, det är skönt under hasselbusken och matte och husse passar upp mig, vill jag förstås fortsätta tassa på här!

      Radera
  11. Förlåt Gustav! Nu får vi gömma oss bakom skämskudden. Vi har missat att kattulera dig på din stora dag. Nu kommer vi med Hipp, Hipp KURRAAA och Kattulationer alldeles för sent och så har vi väl missat partyt också. 19 år är stort! Där vilar mycket klokhet och visdom där bakom. Du är vår första och kanske den äldsta kattvän vi har och vi hoppas hjärtligen att du får hänga med många år till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns absolut ingen anledning till skämskudde, hoppas ni kommit fram för länge sedan! Tackar så mycket för kattulationerna. Och jag tänker förstås tassa omkring så länge som jag har lust, och det har jag än så länge! Jag har det jamarbra!

      Radera