Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 28 januari 2014

Lådmysteriet



Nu låter det IGEN!?
Nästan varje morgon händer samma sak. Jag sitter i godan ro och väntar på att matte äntligen ska få klart utportioneringen av våra frukostar. Då hör jag det. Ljudet. Krafsandet. Självklart måste saken undersökas, och jag avbryter mitt väntande för en närmare kontroll av vad som låter?

Bakom den vita dörren på bilden står en av våra lådor. Matte säger att Puff är där inne. Hur ska jag kunna veta det?? Jag bara jamar? Visserligen har det varit så varje morgon hittills, men man kan ju aldrig veta säkert? Eller hur?

Matte menar då, att jag inte får sitta och bevaka dörren på lådan. Hon påstår att Puff (om det nu är hon som är där inne?) blir störd. Och så flyttar matte på mig!

Jag har alltså ännu inte kunnat säkerställa om det är Puff, en jätteråtta eller inkräktare som rumsterar om i lådan. Mycket frustrerande!




20 kommentarer:

  1. Vi kan ju inte annat än att fnissa lite åt din slutsatts ;-)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Men hur har matte tänkt att du ska kunna sköta ditt jobb om du inte får undersöka så här mystiska ljud? Ska du bara gå omkring och gissa vad som händer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är precis vad jag jamat till matte! Men bryr hon sig???

      Radera
  3. Hmmm. Fnissa?? Ni ska väl tycka litet synd om mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi tycker synd om dig Gustav! Du är bästast!!!

      Radera
  4. Jamars vad irriterande det måste vara.
    Alltså, vi katter måste undersöka allt för att veta hur det står till med olika saker.
    Givetvis måste lådan undersökas, grundligt till o med.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min åsikt, men hur får man matte att fatta detta? Tänk om det INTE är Puff där inne en gång, utan en stor råtta! Då ångrar hon sig nog, matte!

      Radera
  5. Hmm man vill ju vara säker! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det jag jamar till matte nästan varje morgon! Tur att ni förstår mig i alla fall!

      Radera
  6. Herre Gud- du kan ju inte lita på en tvåbenings ord bara för att hon SÄGER att det är Puff, det vet vi väl hur tvåbeningar kan snurra till det! Det kan ju lika gärna vara som du säger en jätteråtta som uträttar sina behov i er låda! Ve å fasa! :-o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det du skriver stärker mig verkligen i min uppfattning att jag måste vara ihärdigare i att hävda min rätt till inspektion! Här ska minsann vaktas vid lådluckan!!

      Radera
  7. Hrm, jag råkar själv ut för samma sak här hemma när jag går på lådan. Det är ofta någon av tjejerna som står utanför och tittar på mig så jag får prestationsångest. Fast värst är ändå Viska, som prompt skulle gå på lådan när jag fortfarande var kvar där inne!
    Hm, vi borde kanske be våra människor att sätta upp en snabbtelefon som man kan använda för att kolla vem som är på lådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, det är ju en HELT annan sak! Du ska naturligtvis få uträtta dina behov ifred, för du VET ju vem som är i lådan! Mitt problem är just osäkerheten om detta faktum, det kan faktiskt vara vem/vad som helst där inne!? Någon slags signal vore nog inte så dumt!

      Radera
  8. Mystiska krafsande är ju oemotståndliga att undersöka! Vilken TUR att det hittills har varit Puff varenda gång, men din vaksamhet borde väl lovordas? Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så? Jag blir lika nyfiken varje gång! Och nog för att matte säger att det är Puff som är där, men jag får ju aldrig se det med egna ögon? Fast vore det en stor råtta skulle hon kanske låta annorlunda?

      Radera
  9. Oerhört frustrerande att du inte har fått möjlighet att undersöka lådkrafsandet närmare. Vad vet människor om sådana saker? Det måste till en expert som du för att säkerställa att det inte rör sig om en inkräktare av jätteråttetyp. Vi rekommenderar ett högst allvarligt jam med matte om saken.
    Tassklappar Simba och Tasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar på hederstass att ta er på jamet!!!

      Radera
  10. Klart som tonfisksspad att du måste få kontrollera vad det är som krafsar i lådan !
    Man kan ju inte lita på 2-benta , det vet vi ju :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet vi mycket väl! Allting måste givetvis undersökas på EGEN tass!

      Radera