Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 3 december 2014

Det ligger ett paket



Det ligger ett stort paket på stolen. Jag blir litet nyfiken. Hur bär man sig åt för att kunna utföra en inspektion? Hmm, min erfarenhet säger mig att det inte ens är lönt att försöka ovanifrån...

...men jag kan inte se någon öppning där nere heller? Jag förstår inte vitsen med att ha en kattong liggande, om man inte kan hoppa in i den?  "Full med julklappar?" säger du matte? Vilket tråkigt paket! Jag vet minsann vad jag önskar i julklapp: En tom, lagom stor kattong som man kan hoppa in i!!!



18 kommentarer:

  1. Vaa, en kattong full med julklappar?
    Dina julklappar behöver väl inte ligga i en kattong, eller hemska tanke, är det någon annan som ska få klapparna?
    Håller med dig om att kattonger är roliga leksaker. Men en annan rolig leksak som jag upptäckt o som man också kan hoppa in i är dom jääätestooora påsarna från det stora varuhuset som börjar på I.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag befarar att klapparna inte var till mig, för nu har kattongen försvunnit! Kan tänka mig att de stora påsarna är hur kul som helst! Hoppas mina människor tar sig till I nån gång. De kan väl köpa några påsar, om inte annat?

      Radera
  2. Men......det kan ju ha varit vitfisk i kartongen......som matte nu lagt i kylen? Kanske hon även slår in den tomma kartongen i julpapper å så får du den i present?...hihihihi....

    SvaraRadera
  3. Ja!!! DET är en bra önskan och förmodligen lätt för matte å husse att uppfylla :)

    Onsdagsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror faktiskt jag också! Av någon anledning brukar det finnas ett stort kattong-utbud på julen!

      Radera
  4. Ja, tänk så anspråkslösa vi är, vi katter... bara en liten låda - nåjam, SÅ liten behöver den ju inte vara för all del :-) Men ändå - inget dyrt, inget extravagant, bara en kattong... Hoppas du får massor av fina kattonger i julklapp, kompis!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varken stor eller liten, utan precis lagom för att rymma en välväxt katt, det är något av det bästa man kan få! Gärna ska det få plats något mjukt i den också. Nä, inte har vi stora pretentioner, inte! Jag tror inte att matte skulle bli särskilt glad över en tom kattong i julklapp?

      Radera
  5. Sånna KATTonger gillar inte jag heller även om dom är fyllda med julklappar !

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, kattonger ska förstås gå att öppna lätt, och om de är fyllda med julklappar ska det naturligtvis vara BRA sådana! Som myntamöss och annat användbart!

      Radera
  6. Den där kattongen ser ju att vara gjort just för dig. Förstår inte varför matte då envisas med att stoppa julklappar i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske inte syns, men det var ett onödigt stort lock på kattongen, som inte gick att lyfta upp? Så jag hoppas få en kattong som är lättare att öppna, och kanske aningen mindre. Sådär mysigt trång, du vet?!

      Radera
  7. En lagom stor eller snarare liten kattong är ju bland det bästa man kan få!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis, lagom liten är rätta jamet!!

      Radera
  8. Tror du får ange exakta mått på din julklappskattong till matte. Hon förstår uppenbarligen inte hur en RIKTIG julklapp ska se ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det var en bra idé! Ska genast tassa iväg efter ett måttband!

      Radera
  9. Oj, det låter nästan som att jag och småkillarna skulle göra ett hembesök hos dig och visa hur det går till.
    Man ser ut ett lämpligt hörn på kattongen, sen biter man ett hål och med hjälp av tänderna så sliter man bort kattongbitar tills hålet är tillräckligt stort så man kan komma in i kattongen och noggrant kan undersöka den. Vi är 3 så vi brukar avlösa varandra så det brukar ta max 10-15 minuter innan vi kan krypa in i den. Att få till ett bra kikhål brukar bara ta en minut. Om vi får jobba ostört vill jama. Matte brukar ha en irriterande förmåga att avbryta.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. VA!!?? Gör man SÅ??? Det har aldrig nån jamat för oss tidigare! Jag har alltid trott att man måste lirka upp locket försiktigt med tassen? Jamarns, vad duktiga ni är, och tänk att kunna samarbeta på det sättet, oj, vad imponerad jag är! Skulle verkligen behöva få denna teknik demonstrerad! Kikhål på EN MINUT? Wow, jamar jag!

      Radera