Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 2 december 2014

En trevlig nyhet



Sen en tid tillbaka har här införts en trevlig nyhet: Vi får en förrätt både innan frukosten och middagen! Först serveras nämligen en klick god sås på en tallrik. Matte säger att såsen heter laxolja. Riktigt läcker, det tycker både Puff och jag!

Sedan bjuds huvudrätten. Vår mat är för oss som är tolv+. Inte alls dum, den heller. Ändå är det sällan jag äter upp. På morgnarna har jag bråttom ut, och på kvällarna har jag fyllt på magen med annat under dagen. Skålarna med torrmat står ju alltid framme, och ska jag vara riktigt ärlig, tycker jag nog att den maten smakar precis lika gott! Men eftersom Puff är renhållningsarbetare brukar skålarna jämt slickas rena ändå.



16 kommentarer:

  1. Åh va' laxolja låter gott och så raffinerat att ni nu får förrätt! Vi ska säga till matte att det vill vi också ha fast vi inte e 12+. Snart kanske det vankas även efterrätt hos dig?

    SvaraRadera
  2. Laxoljan slickar vi upp till sista droppen varje dag, och jag tror den är bra för katter i alla åldrar. Klart jag hoppas på efterrätt också! Litet vitfisk kanske?

    SvaraRadera
  3. Ingen dålig restaurang ni har hemma hos er.
    Nu har ni ju 3-rätters meny i o med denna laxoljan.
    För torrisarna är ju även en rätt.
    Laxolja, hmm, kommer det från dom där som simmar?
    Själv har jag aldrig ätit fisk, jag äter bara kött.
    Bra för dig att Puff rensar allt så inget går till spillo.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att torrisarna också är en rätt, även om jag inte tänkt på dem på det viset? Laxoljan påstår matte är bra för hjärta, kärl och leder och att pälsen blir glansigare och tjockare. Fast jag tycker förstås att min päls är perfekt som den är!

      Radera
  4. Vilken trevlig nyhet hos er med alltid 2 rätter.
    Vem vet om det inte kommer lite vitfisk till efterrätt också, precis som du föreslog! ;-)
    Det där med laxoljan vill vi nog gärna höra lite mer om.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Laxoljan finns i djurbutiker, och är bra för hjärta, kärl och leder. Plus att pälsen ska bli glansigare och tjockare. Vi har provat några olika sorter. En gillade vi inte alls. Men Svenska DjurApotekets tycker vi är toppen! Man ska ha 2 pump om dagen. Glöm inte att ta en pump första gången, om ni ska köpa, det glömde matte! Det är inte mycket i varje pumptryck, flaskan är dryg.

      Radera
  5. Vad trevligt med en liten förrätt. Tror den är bra både för era magar och era redan vackra pälsar. Bra att du lämnar lite mat åt renhållningsarbetaren. Det uppskattas säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte tror också den är bra, men jag bryr mig bara om smaken, förstås! Jodå, Puff är ett riktigt matvrak, har alltid varit, ändå är hon så smal. Matte är litet avundsjuk.

      Radera
  6. Låter mumsigt! Undrar om vi ska testa vi med! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det tycker jag, kanske håller man sig alert litet längre? Hoppas det!

      Radera
  7. Laxolja jamar du. Lax är ju en fisk, så det måste ju smaka gott. *funderar*
    Vad äter du för torrfoder? *nyfiken*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en laxolja vi inte var så förtjusta i, men DjurApotekets gillar vi verkligen.
      Jag äter Hills C/D kalorireducerad. Det är ett veterinärfoder som ska göra att urinstenar inte bildas så lätt. Vi började med det när Piff fick en urinvägsinfektion, och då sa vettisen att det var bra för oss allihop. Och eftersom både Puff och jag tycker om det har vi fortsatt. Och hittills har jag inte haft några problem med kisseriet.

      Radera
  8. Låter mumsigt med förrätt 2 gånger om dagen !
    Ska genast se till att matte inför det hemma hos mig också :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut! Om du nu kan få glansigare och tjockare päls? Men ett starkt hjärta är alltid bra att ha!

      Radera