Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 19 september 2011

Jag kan bli sur på allvar

Här har det varit en ganska lugn helg. Min favoritgranne har kommit tillbaka. Och kan ni tro, han hade varit i tyska landet! Men hade han med sig någon leverkorv till en svältande grannkatt? Icke! Han skyllde på att han var på ett helt annat ställe. Inte där leverkorvsaffären var. Det tror jag så mycket jag vill på. I tyska landet finns det säkert leverkorv i varenda butik.

Nu har han lovat, att när han åker dit nästa gång, ska han ta bilen. Och då ska han köpa min älsklingsmat. Det är nog säkrast för honom, annars kanske jag blir sur på allvar.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag tror att jag slopar utelivet på nätterna nu. Känns aningen kyligt i pälsen. Så jag har lagt om rutinerna, och tar kväll en stund efter att det blivit mörkt. Man får anpassa sig. Och vara glad så länge som det bara är aningen kyligt!

22 kommentarer:

  1. Att grannen bara vågade komma hem från det Tyska landet utan leverkorv till dig, obegripligt!
    Hoppas att han håller vad han har lovat och har det med sig nästa gång han kommer hem därifrån!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Han såg faktiskt litet skamsen ut, och kom med olika ursäkter. Så han ska få en chans till. Han är ju bra många andra sätt.

    SvaraRadera
  3. Men vad gör han i tyska landet om han inte köper leverkorv? Du får jama om för honom att en gång är (nästan) ingen gång, men fortsätter det är hans ställning som favoritgranne allvarligt hotad!

    SvaraRadera
  4. Men, det är ju ANDRA GÅNGEN nu som han åker till tyska landet utan att ha med sig leverkorv hem. Vad är det för sätt????? Varför åker man till tyska landet om man inte tar med sig leverkorv?? Vi jamar blott...
    *mutter å gosnos
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  5. KATTSON: Visst måste det varit en totalt bortkastad resa? Men jag tror han inser att han måste skärpa sig. Det är vad han sagt till matte i alla fall. Åtminstone något i den stilen.

    SvaraRadera
  6. MAURICE och KAJSA: För mig är det HELT obegripligt! Har grubblat och grubblat på någon annan anledning. Han mumlade något om födelsedagskalas. Men då bjuder de väl på leverkorv? *grubblar ännu mer*

    SvaraRadera
  7. Det var det fräckaste. Jag tror, precis som du, att det finns leverkorv i varje affär i det tyska landet. Det säljs säkert även i automater längs gatorna.

    SvaraRadera
  8. Märkligt! Kanske har kalasfixarna slagit på stort och tömt alla affärer på leverkorvslagret bara för att kunna bjuda gästerna på leverkorv? Annars borde det väl funnits någon bit kvar åt favoritgrannens favoritkatt. *grubblar* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. SIPPO: Leverkorvsautomater...*drömmer* Man kanske skulle förhöra sig om möjligheten att få följa med nästa gång han åker? Fast det är ju det här med buren...hmm, får fundera på saken. Man skulle ju kunna sätta upp en automat i trädgården?

    SvaraRadera
  10. FINDUS, ISAK och RASMUS: Tänk om det är så? Vilket BERG av leverkorv det måste ha varit! Och ändå blev det inte en smula över? *besviken*

    SvaraRadera
  11. Men hur tänkte han nu, ingen leverkorv :-(. Nästa gång får han köpa desto mer om du ska ta tass om hans hus också. Låter klokt att du kommer in på kvällen.Nosbuff

    SvaraRadera
  12. DUI och DECO: Tänkte? Det var väl det han inte gjorde! Får väl sätta hårt mot hårt. Ingen leverkorv = ingen Securitass!

    SvaraRadera
  13. Tänk, att grannen hade mage att komma hem leverkorvslös, det vete katten om jag hade vågat *fnissar* Nästa gång får han jamartamej ha extra många korvar som kompensation.
    Förstår att du drar in på utelivet nu när hösten kommer med kyla och snålblåst.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  14. Vi förstår ingenting, hur kan man åka till det Tyska landet utan att skaffa leverkorv. Varför åker man annars dit?? *funderar* Människor är bra konstiga ibland.

    SvaraRadera
  15. FRASSE: Han var nog litet bekymrad också. Tyvärr har han en rätt liten bil, men bara han avstår från andra helt onödiga inköp av flaskor och burkar så ska utrymmet räcka till!

    SvaraRadera
  16. SKRUTTEN och SKORPAN: Han framförde någon slags svepskäl, någon som fyllde femtio år. Men det tror jag inte. Så gammal kan man väl inte bli? Jag är ju rätt mogen vid tolv?

    SvaraRadera
  17. VAAA ?! INGEN Leverkorv ??!!
    Så oförskämt av din favoritgranne :(
    Här var matte o husse på rymmen i lördags och i söndags så jobbade matte HELA dagen :(
    Åh idag har matte BÅDE jobbat och varit i Ullared.
    Tror min matte är ett hopplöst fall ??!!

    SvaraRadera
  18. Nu har vi aldrig provat leverkorv.
    Men med tanke på vad du jamat så borde en hel brummis med korv vara rena himmelriket!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  19. KJELLE BUS: Måste jama att din matte verkar, jam, om inte hopplöst fall, så åtminstone besvärligt! Så vi har vissa förtretligheter var och en på sitt håll!

    SvaraRadera
  20. MAX och MÅNS: Det är synd om er! Jag tror faktiskt jag är rätt ensam om att få ha avnjutit den delikatessen bland kompisarna här. Det är ju ingen annan som har en sån favoritgranne!

    SvaraRadera
  21. MEN MEN vad är det du jamar om Gustav, köpte inte grannen ngn leverkorv åt dig i det däringa tyska landet, suckjam alltså. Det får du ta ett tassjam med den däringa grannen om att nästa gång han åker till tyska landet så MÅSTE han köpa korv åt dig, inget tal om annat.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  22. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Sjudubbelt suckjam! Men han har LOVAT bot och bättring, så nästa gång....DÅ!

    SvaraRadera