Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 23 november 2018

Lisa: Fotograferas? Nej tack!





Jag är inte så förtjust i att bli fotograferad. En gång tassade jag till mobilen så den for iväg. Det var när jag bodde på hotellet. Hon som hållit i den bara skrattade? Men hon tolkade det alldeles rätt, jag vill inte fotograferas. Särskilt inte när jag, som här, har hoppat upp i mattes knä för en stunds kärleksfull samvaro. Det höll på att sluta med en tilltassning här också, innan matte tog sitt förnuft tillfånga.

Nu är det sista helgen i november. Nästa helg kommer det hända skojiga saker, vet jag. Äntligen kommer alla leksakerna tillbaka i fönster, på bord och litet varstans. Men de brukar aldrig placeras rätt, så det blir mycket att stå i då. Får vila upp mig ordentligt den här helgen.

Hoppas ni får en skön helg allihopa! 


 

8 kommentarer:

  1. Jam, här ser jag också fram emot att det blir en del andra saker som inte brukar vara framme.
    Men du måste vara bestämd när du jamar till din matte var hon ska ställa sakerna så dom inte är i vägen.
    Det är nämligen det viktigaste av allt att sikten är fri för dig.
    Jag har uppfostrat min perfekt när det gäller detta.
    Ha en härligt lugn o skön helg med de dina o Gustav.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, något av det roligaste jag vet är att städa, så jag ser riktigt fram emot att få greja i ordning allt på MITT vis! Därmed jamas att ingenting kan vara i vägen för mig, skulle vara för trist om jag blev arbetslös!
      Önskar er också en skön uppladdningshelg!

      Radera
  2. Här hängs ned mest upp leksaker så vi inte riktigt kommer åt dem, lite taskigt tycker jag. Men det är mysigt med lite ljus här och var i fönsterna och det är samtidigt bra att det inte står så mycket ivägen på fönsterbrädorna när vi spanar på fjäderkotletter
    Vi önskar dig och de dina en härlig helg
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte har väl inte fattat poängen med leksakerna om man inte får känna och nosa på dem? Och framför allt putta ner dem på golvet? Finns det nåt skojigare än att se saker falla ner på golvet?
      Men ni har helt rätt i att där fjäderkotlettsspaning kan utföras ska det finnas gott om plats att sitta och titta!

      Radera
  3. Men egentligen är det ju inte så lustigt att matte vill fota dig, du är ju en jamarsöt kisse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får väl tacka, men jag gillar det i alla fall INTE! Det är nåt skumt med att bli tittad på bakom en telefon, eller vad det är? Hoppas ni mår bra och får en skön helg!

      Radera
  4. Men, tassen på hjärtat - är du inte lite tuffare än du borde vara ibland? Att ens komma på tanken att tassa till din snälla matte; nä det tycker inte jag du ska göra. Fast att hjälpa till att placera ut de roliga sakerna nästa helg kommer matte säkert uppskatta - eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, det är ju inte matte jag tassar till, det är det jag inte gillar som får sig en smocka, alltså fotograferingsgrejen! Inte alls för tufft, anser jag!
      Matte säger att det har pyntats minimalt sedan jag kom? Fast när allt ska bort tycker hon det är skönt att det går fort!

      Radera