Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 21 november 2018

Inte mig emot!






Min klöstunna har blivit flyttad, till sängkammaren. Det tycker jag är bra. Jag är nämligen nästan aldrig i vardagsrummet längre, där tunnan tidigare stod. Och varför är jag inte där? Stavas L-i-s-a. Världens jobbigaste katt, om ni frågar mig. Jag är tacksam att vi får ha varsin del av huset! 

Dessutom har jag nog aldrig nyttjat tunnan så mycket som jag gör nu. Förut brukade jag ligga högst upp ibland. Nu ligger jag nästan alltid i översta kryp-in-et. Riktigt vilsamt. Kommer matte eller husse hoppar jag ner på pallen. Därifrån har jag perfekt överblick över matskålen, som givetvis behöver påfyllning. Antingen är den tom, eller med oätliga, torra bitar liggandes efter kanterna. Vill jag inte ha. Beordrar fram ren skål och mat från nyöppnad påse. Och det får jag. Det är väldigt underligt, men nu för tiden är människorna angelägna om att jag ska äta så mycket som möjligt?

Inte mig emot.


 

6 kommentarer:

  1. Det syns tydligt att du trivs i din tunna. Bra att den har flyttats till sovrummet. Då har du även nära till husses mage på natten, antar jag? Han behöver nog din tassfasta massage för att kunna sova gott. Bra att din matskål fylls på enligt dina önskemål. Du är värd den servicen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har alldeles rätt, på nätterna väljer jag förstås husse i stället. Märker tydligt hur fint han kan koppla av i mitt sällskap!
      Jag håller på att finslipa servicen när det gäller maten. Den ska vara nyupphälld, så ingen idé att lägga upp litet extra för att de ska slippa fylla på så ofta!

      Radera
  2. Jag förstår att du gillar ligga inne i tunnan o mysa.
    Den är som en liten mjuk grotta ser det ut som.
    Varm o inbjudande.
    Och givetvis så långt bort som möjligt från Lisa och så närma som möjligt
    till matte o husse.
    Bra att du äter så mycket du kan.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad det är, en liten grotta. Konstigt att jag inte upptäckt den förrän nu, när tunnan flyttades? Litet konstigt är det också med mattes och husses iver att jag ska äta hela tiden? Så var det minsann inte förr i tiden?

      Radera
  3. Apropå inredning: Har Lisa lyckats returnera den felkonstruerade soffan?!!.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon demonstrerar sitt missnöje genom att sova i fåtöljen i stället, men inte bryr sig varken matte eller husse. Tror att Lisa för en gångs skull inte får bestämma allt här hemma!

      Radera