Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 18 september 2012

Lyxigt värre


Jag har ju min lilla utekoja vid ytterdörren att krypa in i vid dåligt väder, eller om jag av någon annan orsak behöver en stunds avskildhet.  Men jag har det faktiskt lyxigare än så. 

Jag har en förstuga också! I den står det en skön stol att slå sig ner i. Där kan jag ligga och få litet sol i pälsen. Det har varit de flesta dagar ganska länge. Men inte idag.


Idag har det sett ut så här:
Alltså:

När jag ingen sol i pälsen kan få
i lilla kojan mår jag gott ändå
 

12 kommentarer:

  1. Mysig koja du har att krypa in i, när det kommer blött uppifrån.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder den mer och mer nu. Den är så precis lagom stor för en välväxt katt!

      Radera
  2. Jam alltså, du har det verkligen väl förspänt Gustav. Hur många katter kan skryta med en egen förstuga? Du borde ge ut en bok i hur du lyckats uppfostra dina människor så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjam, vissa på vissa punkter jag lyckats, men oj, så mycket jobb som återstår! Det är nog bäst att avvakta med den utgivningen litet!

      Radera
  3. Jag visste väl att du inte visat alla dina talanger än, du är ju poet också! Och så bra du har ordnat för dig. En koja som skyddar fina katten, när hela altanen är full med vatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är minsann inte ensam poet i så fall, ser jag! :)

      Radera
  4. *fniss*
    Gustav den store poeten. :-)
    Bra att du har olika platser att slöa på.
    M&M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm..."slöa"? Koppla av en stund mellan patrulleringarna, menar ni väl? ;)

      Radera
  5. MEN Gustav då, så jamars bra du har det , som har det så bra. Vi ska jama med matte om att vi oxå vill ha ngt annat att vila på ibland, som ngn stol eller så, *fniss* eller ngt att krypa in i, i våran rastgård.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stol med en en mjuk kudde är perfekt, tycker jag. Men den måste förstås stå under tak! Annars vill man nog inte ligga på kudden ibland...

      Radera
  6. isch för det där blöta, det har besökt mig också. Trevligt att dina betjänter sett till att det finns alternativa viloplatser för en hårt arbetande katt. Jag har inte lika fina anordningar men ändå flera valmöjligheter till vila under tak. Själv har jag inomhuspatrullering pga ett missöde med magen*mutter*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, vad trist med magen! Inomhuspatrullering är ju inte liiiika intressant. Hoppas magen fixar sig fort!!

      Radera