Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 6 mars 2013

Min stora turdag!


Matte bjöd på färsk sej! Det bästa jag vet! Och kolla vad Piff och Puff gjorde?! Lämnade sina tallrikar!!!


Dags att hugga in på nästa portion!

Smaskens, smaskens...

Och bara att fortsätta!
Mmmm, lika delikat som de två andra!

Aj då, vad gör jag nu? Är det SLUT??

Fast det verkar finnas något i skålen där borta?

Men har jag inte glömt liiitet sej nånstans?

Suck...inte där borta heller?
Får väl undersöka om det här är ätbart i alla fall?

Nä, vad är det här för gammal skåpmat? Måste kolla mitt fat en gång till. Man vet ju aldrig...

Hur tom kan en tallrik bli? Men det var härligt så länge det varade!

16 kommentarer:

  1. Du diskade tallrikarna ordentligt efter att du åt upp ALLA fiskbitar! Bra jobbat!!!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tallrikarna blänkte ordentligt, kan jag jama!

      Radera
  2. Men vid såna här tillfällen måste man i alla fall medge att Piff och Puff uppträder exemplariskt, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Vilket lyx! Det är ju bara att tacka å ta emot när någon lämnar nåt så delikat efter sig.
    Fast det är ju lite synd att det inte räcker längre än det gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissa om det var lyxigt att vara alldeles ensam i köket och bara tassa runt där bland tallrikarna! Hoppas det serveras sej snart igen!

      Radera
  4. Riktigt kalas och tänk att du fick de andras också! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Fniss, så gör vi oxå här hemma, om ngn av oss lämnat kvar, så tassar vi vidare till nästa tallrik. så det blir rent och diskat, mjau
    klart man måste ju diska efter sig oxå, så det blir så rent, så matte behöver inte diska efter oss, Fniss

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag fick ändå bingo som fick alla tallrikarna bara för mig själv!
      Er matte är säkert tacksam för diskhjälpen!

      Radera
  6. Hur tom kan en tallrik bli? En viktig fråga att fundilera på. Gjorde jag igår när husse jobbade och matte nätade burar på katthemmet. Ensam och hungrande fick jag lida här hemma(sov iofs i solen det mesta av dagen) Först när matte kom hem fick jag min blötmat portion nummer 2 och då hade den tallriken varit tom länge, sen frukost. Att jag har torrisar framme hör inte hit. och vilken tur att jag inte behöver dela min mat med andra, vilken fasa, tänk om torrisarna också var slut en dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du gör en helt korrekt anmärkning, "Att jag har torrisar framme hör inte hit.". För så är det ju. Det finns ju MAT och så finns det NÖDPROVIANT. Och den senare är inte så eftertraktad av de jag delar matskålar med heller. Fast du har rätt, även om de är andratassval, så får de inte ta slut, förstås!

      Radera
  7. Mina hjärtligaste kattulationer till trippelmiddagen! Antassande tomhetsfunderingarna skulle jag vilja jama att det förmodligen inte går att hitta något mer tomt än en tom tallrik. Sorgligt, men sant.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där jamade du ett sant jam...en tom tallrik är en i sanning sorglig syn. :(

      Radera
  8. BINGO BINGO !!
    Jamarns vilken tur du hade , Gustav !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, det var första, men jag hoppas inte sista gången det här hände! :)

      Radera