Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 30 maj 2018

Osynlig?





En katt skulle givetvis upptäcka mig omedelbart, där jag ligger och vilar. Men jag vet inte hur många gånger jag varit nära att missa få mat här ute, bara för att mina människor konstaterat att "Gustav...nä, han ligger inte under hasselbusken"? Det är ett elände med deras usla syn! 

De senaste veckorna har jag tillbringat nästan all dagtid där under, i skuggan. Visserligen gillar jag värme, men nu börjar det bli litet väl mycket av det goda? Orkar inte med minsta patrullering. Sent på kvällarna kryper jag ändå fram litet, och ägnar mig åt den mest akuta spaningen. Kanske till och med tassar iväg för att smaka ett antal grässtrån. Men nog skulle det varit skönt om man kunnat lämna in pälsen på förvaring ett tag?



 

8 kommentarer:

  1. Jo, det är nog lite väl varmt nu. En fördel med att bo på katthemmet är ju att vi har ärkåndisjon. Det är en apparat som blåser kalluft när det blir för varmt. Du kanske skulle beställa en sån av dina människor att ha under hasselbusken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, tänk vilken dröm att få skön, sval luft som fläktade när jag låg där! Då kanske jag till och med skulle få sällskap av matte och husse?

      Radera
  2. Vi är också jamarslöa i värmen, blir på sin höjd lite bus runt 04 snåret på morgonen innan värmen tar fart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så dags brukar jag äta mitt andra nattmål. Det där med bus ligger bakom mig, tror jag? Fast det finns en här i huset som gör som ni!

      Radera
  3. Pust, stånk, stön o lite till.
    Ja alltså från mina tvåbeningar som lever under takfläktarna i sovrummet och
    TV-rummet nu.
    Ska väl ärligen jama att även jag uppskattar dessa mycket.
    Jam, det är för mycket nu av det s k goda vädret.
    Näh, tror inte det är fel på dina människors syn.
    Det som hänt är att du smälter in totalt i färgen på det som ska föreställa gräs.
    Vi har likadan färg på vårt.
    Förstår att du inte orkar med någon spaning nu.
    Hittar du verkligen något gräs att äta?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, kan jag jama! Varken matte eller husse vill gå ut på dagarna. Fast jag vill ändå vara ute, bara det finns skugga.
      Jo, men jag tycker i alla fall det är konstigt att de inte ser mig, för de tittar JÄTTENOGA påstår de?
      Faktiskt finns det gräs på sina ställen, inne vid husväggen och på skuggställen. Och just nu är jag jamarsugen på gräs!

      Radera
  4. Vi såg dig ju direkt, men husse sitter fortfarande och letar på bilden. Hihi.
    Visst börjar det bli lite väl mycket av den goda värmen? Vi funderar snart på att raka av pälsen och bli nakenkatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig det! Kanske letar han än?
      Så tänker jag med, att vara nakenkatt nu vore helt perfekt!

      Radera