Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 18 februari 2013

Uppfostringsproblem



Jag vet inte hur jag ska kunna uppfostra husse bättre? Nu har han stuckit idag igen, till det där dumma norra landet! Får ingen rätsida alls på det här problemet? Så mycket vett hade han i alla fall, att han var hemma över helgen.

På jam om uppfostran, så måste jag fila på en sak till. Igår blev jag nämligen för andra gången på kort tid anklagad för att inte sköta mitt jobb ordentligt! Husse hade varit ute och fyllt på fågelmaten, och där fått sällskap av en orädd mus! Så fort han kommit in var han på mig med diverse dumma frågor och påståenden. Som att jag får för mycket god mat här inne till exempel. Så kan den uttala sig som inte smakat min mat, jamar jag bara!

Förutom dessa förtretligheter har helgen varit rätt okej. Har tassat ut helt frivilligt många gånger, trots frånvaro av sol. Knappt någon snö och plusgrader har gjort det drägligt ändå. Förargligt att jag missade den där musen, bara...



6 kommentarer:

  1. Skulle det inte vara bättre om husse slutade åka upp till det norra landet, bara? Vi katter kan ju sluta med sånt som vi inte tycker är roligt, så varför inte våra människor? *funderar*
    Sen tycker jag det är dålig stil av husse att påstå att du inte sköter ditt jobb. Skulle han sköta det bättre, kanske? Knappast va.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt jama till honom många gånger hur mycket jag uppskattar hans närvaro här, och tycker han borde kunna dra nödvändiga slutsatser? Men suckjam, vad han är trögtänkt!?
      Husse som musjägare!? He-he, jag skrattar på mig!

      Radera
  2. Skulle minsann vilja se din husse fånga en mus med bara händerna !!
    När han gjort det så kan han ju klaga på dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Det ska jag minsann jama till honom när han kommer tillbaka! :)

      Radera
  3. Mjau, just det, klaga du på husse och påjama att han kan ju jaga den däringa musen istället, så får han se hur lätt det är *fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera