Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 2 mars 2015

Premiär!








När matte kom tassade jag ut från gropen och visade mitt välbehag!
I lördags var det PREMIÄR! Äntligen, äntligen kunde jag inviga min grop under hasselbusken för säsongen! Först nu tyckte jag att marken var nog uppvärmd i min ligg-grop. Den dagen sken solen så fint, luften var ganska varm och inte blåste det heller. Med andra jam en perfekt invigningsdag!

Det var tur att jag passade på den dagen. Igår, när matte öppnade dörren på morgonen, bestämde jag mig direkt på stående tass för att det inte var någon större brådska att komma ut. Hade redan via fönsterspaning kunnat konstatera att det var vitt i luften, och nu kände jag dessutom blåsten mot nosen. Alltså vände jag, och uppsökte i stället min igloo. Där blev jag kvar hela dagen.

Inte blev det mycket bättre idag, bara en massa blött. Det var klokt att passa på med min invigning i lördags. Man ska aldrig skjuta upp något roligt!


8 kommentarer:

  1. Har tänkt på din hasselbuske o undrat när den skulle bli liggvänlig igen.
    Som du jamade, tur att du invigde den i lördags för igår var det verkligen inget vidare ute.
    Passade ju perfekt med en igloo då som verkligen påminde om vädret utanför fönstret.
    Själv har jag inte fått sätta tassen utanför dörren på hela helgen.
    Min vettis tyckte inte det var lämpligt "de närmaste dagarna " jamade hon i fredags efm.
    Men jag har inte brytt mig speciellt om det för jag har bara njutit av att vara hemma o kunna ligga o sträcka ut mig var jag har velat. Sååå skönt det har varit.
    Fast idag har jag varit ute två gånger på altanen fast bara korta stunder.

    Ozzy

    Nu ska min matte jama till din matte:

    Tack för tipset om leverpastejkulorna, men den här lille äter inte leverpastej så vi har fått göra som Linda sa, öppna munnen på honom, lägga pillan så långt bort i munnen som möjligt o sen stänga till munnen på honom, då sväljer han den.
    Blev rent rädd när du skrev att Gustav ätit en förgiftad mus. Usch så hemskt det måste ha varit.
    Vilken tur att han klarade sig.

    SvaraRadera
  2. Gustav: Någon gång på senhösten slutar jag uppsöka gropen. Inte ens soliga dagar tassar jag dit. Den känns liksom inte som vanligt längre? Men nu var det dags! Och när jag väl börjat, är min grop där ett självklart förstatassval bara det är uppehåll och någorlunda varmt. Jag blir jamarglad att du har det bra, och framför allt mår bra!

    Matte: Det var faktiskt Kristina i Våxtorp som gav mig tipset, och jag är SÅ glad att funkade på Puff, för trots att jag hade tablettgivare misslyckades jag gång på gång få tabletten i munnen på henne. Det var första gången i hennes 13-åriga liv som hon fick medicin! Jo, det var hemskt när Gustav fått i sig musen. Han kräktes blod och var riktigt dålig. Det var på hösten, och grannarna hade åkt hem och förmodligen lagt råttgift i huset.

    SvaraRadera
  3. Tänk, den som hade en sån där grop *drömmer*. Fast jag har i alla fall ett fönster att titta ut genom. Och en bra sak med det är att det inte spelar nån roll hur vädret är utanför. Jag kan jobba med bevakningen i ur och skur! Fast jag antar att du har full koll även om du är inomhus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det VIKTIGASTE har man förstås koll på även från fönstret, och jag är glad för att du åtminstone har ett sådant i väntan på en egen grop! Och såna här dagar är fönsterspaning klart överlägsen alla andra spaningsformer!

      Radera
  4. Grattis till premiären, det var verkligen på tiden.
    Visst är det märkligt hur vädret svänger? Undra om Väderkatten fått spader. *orolig* Vi borde kanske skicka en sån där delegation, eller vad det nu heter, som kan undersöka det hela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack så mycket! Litet skumt är det allt med vädret, det håller jag med om. Men jag hoppas att det snart svänger tillbaka och står på "VACKERT" igen, annars blir det nog så där blött i min källare igen. :-(

      Radera
  5. Här är det nästan på väg att bli vår, inte mycket vitt som vi kan se, mjausan.
    Vi längtar verkligen efter gräs under tassarna.
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här ÄR det vår sedan flera veckor tillbaka har vädermänniskorna sagt, fast igår och idag tror jag inte riktigt de vet vad de pratar om? Uschjam, vilket ruskväder! Men det är ju skönt att ni är av med det vita i alla fall!

      Radera