Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 16 mars 2015

En himmelsk belöning




Helgen kunde inte börjat bättre. I fredags åkte mina människor iväg mitt på dagen, men det gjorde inget, för jag låg i växthuset och njöt av högsommarvärmen. När de kom tillbaka en stund senare hade de minisen med sig! Jag blev jätteglad, men jag märkte att det var längesen sist, för oj, vad jag måste gnida in honom så han fick en anständig lukt! 

På bilden kan ni se en anledning till att jag gillar minisen så mycket. För att göra mig glad hade han lagt alla leksakerna omkring mig. Bara för mig att välja! Som ni kan se, blev jag utmattad av att se allt! Men tanken var ju snäll. Ända till kvällen därpå stannade han kvar hos mig, så ni förstår att jag blev extra ompysslad!

Igår deltog jag först i litet trädgårdsarbete, bland annat höll jag koll på husses krattning. Det var intressant att se när kottarna hoppade omkring, och emellanåt behövde de tassas till. Efter ett tag tog dock längtan till sommarvärmen i växthuset över, och resten av eftermiddagen tillbringade jag där. Försökte kloa mig fast där när husse kom för att stänga dörren. Till all lycka fick jag en belöning när jag kom in. Skreitorsk, har ni smakat det? Oj, oj, oj, jag tror jag var i paradiset för en kort stund!? Nästa gång hoppas jag få en portion av anständig storlek!







13 kommentarer:

  1. Vad snäll minisen är som tar fram leksakerna åt dig.
    Det var nog inte bara åsynen av leksakerna som tog musten ur dig, bara detta att gnida in honom ordentligt måste ju ha tagit enormt mycket energi från dig.
    Den torsksorten har jag aldrig hört om, men jag äter ju inte vitfisk heller.
    Men min matte spetsade öronen direkt o skulle lägga det på minnet, så jag antar att den nog kommer att landa i mitt kök också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte och husse säger att de är i paradiset också när de äter skrei, och Puff var också alldeles tokig när hon fick smaka, så vi gjorde en gemensam tripp. Fast som vanligt fick vi katter bara en pytteportion, medan människorna VRÄKTE i sig!
      Skrei kan finnas färsk just den här årstiden. Det är en tillåten norsk torskfisk, som är så saftig och delikat. Fast vi hämtade vår i frysen, vi har köpt av Fiskbilen.
      Matte kan läsa mer på:
      http://www.norskfisk.se/Artiklar/Sverige/Skrei/L%C3%A4s-mer-om-Skrei%C2%AE

      Radera
  2. Du verkar ha gott om leksaker också, sommarvärme i växthuset är vi liiite avis på...
    Den där fisken ska nog matte också hålla ögonen öppna för.
    Hon älskar fisk, precis som jag.Vi får äta upp husses med, han avstår gärna och tar en köttbit istället ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns så många leksaker, dumt bara att jag inte uppskattar dem så mycket. När jag varit ute och jobbat en hel dag vill jag mest vila när jag kommer in.
      Gillar ni fisk kommer ni alldeles säkert älska den här! Sååå saftig *dreglar*

      Radera
  3. Hur kan tvåbeningarna bara VRÄKA i sig och bara ge er stackars utsvultna katter en pytteportion, det är obegripligt! Något måste göras!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är inte klokt! Jag, som är en fiskälskare av rang, skulle självklart ha STÖRST portion! Har försökt påjama detta så många gånger nu, men det verkar omöjligt att få till stånd någon ändring?

      Radera
  4. Vilken väldigt sympatisk minis du har. Men det är klart att han influerats av dig. Minisar har ju liksom vi katter, ett öppet sinne och de förstår vad vi vill ha och behöver. Vad skönt att växthuset har öppnat för säsongen. Förstår att du ville stanna där, men om du vetat att du skulle belönas med skreitorsk kanske du inte ens försökt kloa dig fast?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har det bra som begåvats med en så snäll minis, som bara vill mig väl och aldrig drar mig i svansen, utan bara klappar fint! Inte konstigt jag gärna håller mig nära honom!
      Nä, om jag vetat vad som väntade hade jag rusat in, men inte ens med min utvecklade intuitiva förmåga kunde jag ana det! Det var ju första gången i hela mitt liv som denna delikatess låg på faten!

      Radera
  5. Vilken drömhelg. Jag måste jama att jag blir lite avundsjuk, jag vill ju också ha någon som omger mig med massa leksaker. Husse har gett upp sånt, för han tycker att jag aldrig leker med dom ändå. Fnys! Man borde kanske ta semester hemma hos dig. *funderar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan så jag blir avundsjuk på mig själv, så bra har jag det! Även om jag inte heller gillar leksaker så mycket, var det förstås ändå fint att bli så ompysslad. Och när han höll upp fjädrar framför min nos tassade jag faktiskt till dem. Då blev han glad. Ibland behövs så litet.

      Radera
  6. Trevligt med en minis som verkligen vill ens bästa, de kan vara rätt mysiga ibland! Låter som du har haft en riktig toppenhelg!! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något av det bästa är att de håller på och kelar ett tag utan att ge upp.Det är i alla fall min erfarenhet av minisar. Fast jag vet att jag haft tur därvidlag.

      Radera
  7. Du ser då ut att ha haft det alldeles förträffligt ut i helgen du :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera