Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 4 mars 2015

Välkommen!




"God vän är alltid välkommen" står det uppe på min blogg. "Välkommen" står det också på en skylt utanför mitt hus. Jag gillar att välkomna besökare. Buffar på dem, och visar att jag uppskattar deras närvaro. Tar också för givet att det är ömsesidigt? Och alla får gärna klappa mig!

Det är en skön känsla att vara välkommen, få delta i en gemenskap. När rösterna är snälla och glada. Då känner man sig trygg. Men kanske är det slumpen som gjort att jag fått uppleva bara detta? Till mig har enbart goda vänner kommit. För att få ha det så, ska man verkligen ha stor tur!


    

15 kommentarer:

  1. Att alltid få höra snälla röster omkring sig och bli klappad o gosad med,
    jam, det kan man verkligen kalla att man har haft tur i livet.
    Egentligen skulle alla få ha det så, men tyvärr ser det inte ut så i verkliga livet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft STOR tur som bara har alla dessa goda erfarenheter i bagaget. Kan inte vara annat än tacksam!

      Radera
  2. Det låter verkligen härligt med snälla besökare som klappar dig. Du skulle ju kunna göra som Sören och ta en krona klappen. Fast jag tror du är för snäll för det. *gladsvans*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag är inte så mycket för att vara ute och visa upp mig sådär, åka bil är verkligen inget vidare! Men jag beundrar Sören, han gör ett jamarbra jobb!

      Radera
  3. Ja, du har haft stor tur i ditt liv. Det borde alla katter ha, men så är det tyvärr inte. Det måste kännas väldigt välkomnande att komma hem till dig. Det är inte alla katter som jamar välkommen till besökare minsann,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt att jag gör skillnad här hemma. Åtminstone är det väldigt många som börjar le när de ser mig. Och med mina goda erfarenheter är jag också öppen och vänlig mot alla. Visst är jag en lyckans katt!

      Radera
  4. Vi har också en skylt på vår dörr, där står: 'Här bestämmer vi!' å så är det en bild på två katter (fast vi är ju 4 st), hihihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån skylt finns på mitt kylskåp också, så matte blir påmind varje gång hon öppnar dörren där. Och det blir ju er matte också varje gång hon kommer hem. Mycket bra skylt!!!

      Radera
  5. Visst är det härligt när man känner sig välkommen och blir välkomnad! Vi har haft tur helt klart! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det är en god och varm känsla! Jag är glad att ni också haft det lika bra som jag!

      Radera
  6. Mjau, visst är det härligt att känna sig välkommen, håller vi tassarna på.
    Att även bli välkomnad, är inte fel det heller.
    Det är det bästaste vi vet, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. För den som haft det tufft i livet blir det förstås extra underbart att bli välkomnad nånstans, som när er matte tog emot er!

      Radera
    2. Jo precis, visst är det så, Gustav!

      Tass tass

      Radera
  7. Visst har vi haft tur, kompis, men man måste också ha förmågan att uppskatta sin tur - och det tycker vi att du har i väldigt hög grad! Just att vara tacksam för det man har är en konst, och kanske vi katter är bättre på den än många människor.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessutom är vi bra på att VISA tacksamheten, och det är vi definitivt bättre på än många människor!

      Radera