Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 12 mars 2015

Men då får han vara beredd!




Gissa vad matte och jag gjort idag? I vanlig ordning har jag förstås bättre tagit tillvara det härliga solskenet, för jag tassade ut redan tidigt på morgonen. Men glad blev jag när kom hem efter en liten skogsvandring och upptäckte matte sittandes utanför min vedbod! Självklart slog jag mig ner och höll henne sällskap. Njutning får en extra dimension i sällskap, eller hur?

Sedan kan jag litet i förbifarten berätta att husse varit hemma några dagar. Eller ska jag kanske jama hälsat på? För nu blir det "hej" och "hej då" alldeles för ofta. Det blir förstås inte särskilt kännbart, åtminstone inte för mig, om vädret är så här fint. Jag har ändå ont om tid att bistå med massage och annat till honom. Möjligtvis kan det finnas någon ledig timme på kvällen? Men då får han allt se till att ligga beredd i soffan när jag har tid med honom!


  

6 kommentarer:

  1. Förstår att du njuter av solen och med mattes sällskap.
    Finns inget bättre än att vara tillsammans med sina människor.
    Egentligen är det bara husse som förlorar på att inte hålla sig hemma.
    För vad kan vara bättre än att tillbringa tiden med fru o katter i ett naturskönt läge?
    Själv tog jag ut matte o husse i morse på en promenad på stranden.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vad härligt det är att du är frisk igen och promenera på stranden! Och vad glada dina människor ska vara att du tar med dem ut!
      Jodå, husse klagar litet på att han måste avstå oss så mycket, men alla människor som behöver hjälp av honom med att fylla i siffror finns där uppe i norr. Och nu har visst siffertiden börjat? Men vi ser fram emot juni, matte och jag, för då är den tiden över! :-)

      Radera
  2. Precis så där har jag åxå gjort idag - solat! Tror du solen kommer å stanna kvar nu?
    -Tindra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det härligt med sol på nosen? Jo, åtminstone i morgon tror jag den är snäll och stannar, och jag ska befalla den att vara hos dig ännu längre!

      Radera
  3. Klart att det är trevligt med sällskap när man tar en liten rast. Men jag kan förstå att det blir svårt att få tiden att räcka till att massera husses mage på samma sätt som du gör på vintern nu när du har så mycket utomhusjobb. Antar att han kommer ligga beredd hela kvällarna nu IFALL du skulle få några minuter över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk, det tror jag också, att han kommer bara ligga och ligga och knappt våga lämna soffan. Men det kan det vara värt om man ska få en exklusiv behandling!

      Radera