Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 30 mars 2015

Visst ska man?



Jag vill börja med att tacka för alla snälla och uppmuntrande kommentarer! De har värmt och betytt mycket!

Jag måste erkänna, att en husse som är sjuk på det sättet att han ska ta det lugnt, faktiskt är en stor tillgång för en katt! Massor med tillfällen till magmassage och ömsesidigt gos har det blivit. Och i stället för att åka upp till norra landet hela nästa månad kommer han vara här hos mig! Jama om positivt för min del!

När det gäller mitt arbete är det mesta sig likt. Härom kvällen bestämde jag mig för att ta ett extra kvällspass för att kontrollera mina ytterområden. Utom hörhåll för mattes och husses rop råkade jag alldeles glömma bort tiden, så det blev visst aningen sent? Det tyckte åtminstone mina människor, som hade oroat sig?? Sånt förstår jag mig inte på, och inte bryr jag mig heller. Man ska väl ta tillvara  möjligheterna, när tillfälle bjuds?

 


19 kommentarer:

  1. Härligt att höra från dig igen och underbart att du har husse hemma igen! Nu gäller det för dig att planera dina dagar och göromål noga så att du både hinner med 'området' och att ta tass om husse - men du är ju 'gammal' :o- i gamet så det kommer ju att gå galant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan utan skryt jama att jag tagit tass om husse på allra bästa sätt. Finns nog ingenting att klaga på. Och visst är det en fördel att ha lång erfarenhet en sån här gång!

      Radera
    2. Jag kan lugnt jama att jag tagit tass om husse på allra bästa sätt! Finns nog ingenting att klaga på. Och visst är det en fördel att ha lång erfarenhet en sån här gång!

      Radera
  2. Huvudsaken att husse mår bättre och du tar god tass om honom!
    Att du glömmer tiden lite gör väl inget ;-)

    Nosgos till er fyrbenta och vidare god bättring önskar vi husse å en kram till matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte heller att tiden spelade nån roll, sova hinner man väl alltid?
      Och så tackar vi allihopa så mycket! :-)

      Radera
  3. Välkommen åter Gustaf, saknat Dig!!!

    SvaraRadera
  4. Skönt för alla, att husse blivit såpass bra att han fått komma hem. Rehabilitering går alldeles säkert bättre med hjälp av en klok och massagekunnig katt, det är vi övertygade om. Att du därtill hinner patrullera Området visar bara vilken fenomenal förmåga att på bästa sätt disponera tiden som du besitter. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rehabilitering ingår ju i var katts grundutbildning, så gissa om husse får den bästa vård? Så fort jag hittar honom i sängen eller soffan inleder jag min behandling. Och när han inte ligger ner passar jag på att utföra övriga sysslor. Jo, nog kan jag planera tiden, alltid!

      Radera
  5. Så härligt att höra från Dig igen och så skönt att höra att husse har kommit hem och ska ta det lugnt.
    Nu måste du se till så att han verkligen gör det också, samtidigt som matte säkert behöver extra mycket uppmärksamhet när hon nu börjar kunna ta det lugnare igen och koppla av lite.
    Och detta med att fixa patrulleringen samtidigt är ju ingen konst för dig, du har ju som alla katter en rejäl simultankapacitet.
    Min matte jamar nu att du ska meddela din matte o tacka för tipset om Skrei.
    Dom har sista veckorna ätit det flera gånger och njutit av det.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hjälper till så gott det går med att få husse att ta det lugnt. Ett bra sätt är att ligga riktigt stilla på hans mage och låtsas sova, för då vill han inte störa mig, utan ligger kvar. Har hittills fungerat väldigt bra!
      Och så undrar jag hur jag hittar till er? Om det händelsevis skulle bli skrei över?? ;-)

      Radera
  6. Skönt att husse har hittat hem igen. Han saknade nog dig för mycket och det var säkert därför som han blev så sjuk. Nu kan han ju stanna hemma hos dig jättelänge och få hur mycket gos som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. KAN ju ha bidragit, förstås! Men nu är det fri gostilldelning som gäller, så nog ska han bli bra snart tycker jag!

      Radera
  7. Härligt att höra att husse blivit bättre och framför allt är hemma! Men tänk att det skall behövas en stickis för att han skall stanna hemma hos dig istället för att åka till norra landet. Så hårt som du har jobbat med att ta tass om husse tycker man att du borde få vara ute på patrull hur länge du vill om kvällarna och nätterna.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, visst är det konstigt vad som ska behövas för att få människor att fatta ett och annat?
      Och jag håller fullkomligt med om att helt fria arbetstider ska vara en självklarhet nu!

      Radera
  8. Jag misstänker att det inte bara är du som njuter av att husse är hemma. Tror husse själv är väldigt nöjd med att bli omtasstagen av dig, även om skälet till att han är hemma inte är helt positivt. Nu kommer han snart bli jättefrisk igen. Bättre omvårdnad kan ingen få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse ser i alla fall väldigt nöjd ut när jag behandlar honom, så nog tror jag att han snart är alldeles som vanligt igen. Fast jag hoppas han stannar hos mig ändå!

      Radera
  9. Så härligt att höra från Dig igen och så skönt att höra att husse har kommit hem och ska ta det lugnt !
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera