Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 10 mars 2015

Det är konstigt med sanningar?




Allt beror på hur man ser det, matte!
Har jag bara två ben? Eller tre? Nä, bilden är inte omgjord på något sätt. Allt beror på i vilken vinkel man ser mig. Precis det vill jag också jama om Puffs beskrivning av mig igår. Hon påstår att hon är rädd för mig!? Har jag någonsin gjort henne något? Tassat till henne? Nä, just det! Och så jamar hon att jag förföljer henne!? Klart jag måste undersöka varför hon springer med en sån fart, och vart hon ska ta vägen? Det betyder väl inte att jag vill henne illa, eller hur? Möjligtvis kan jag erkänna att lådbevakandet har små inslag av retsamhet. Så långt kan jag sträcka mig.

Det är konstigt med sanningar. Var och en verkar ha sin alldeles egen? 

14 kommentarer:

  1. Har du erkänt för Puff att du retar henne liiiite?
    Hon kanske skulle se saker o ting i ett annat sken i så fall.
    Kul foto på dej med bara två ben o svansen på vift.
    Imorgon fm kan du väl tänka på mig , jag ska på återbesök till Linda.
    Jag ska röntgas o hemska tanke, kanske stickas också *morrisarna darrar lite*.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-ha, jag skrattar morrisarna av mig...Puff ändrar sig ALDRIG vad jag än jamar! Men har jag klarat av att ha henne boende här så många år ska jag väl stå ut litet till.
      Ska absolut tänka på dig i morgon och hålla tassarna för att hon ska säga att du är helt frisk igen! *hoppas!*

      Radera
  2. Ögat kan enkelt luras av olika vinklar ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att sanningen inte är att jag har bara två ben! :-)

      Radera
  3. Alltså, jam står ju helt klart på din sida. Men Viska blev väldigt upprörd av Puffs inlägg igår och menade att vi killar helt enkelt är marsvinuinerade hankatter, eller vad det nu heter. Det var på vippen att hon slängde kattlådan i skallen på mig. *ryser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog också hoppats på ditt stöd! Egentligen tycker jag att jag är väldigt generös som släppt in Puff här utan att klaga, trots att hon alltid betett sig underligt mot mig! Så det där marsv...konstiga ordet förstår jag inte alls? Tur du inte fick en kattlåda i skallen bara för att du håller på mig!

      Radera
  4. Visst är det så att man uppfattar saker på olika sätt, gäller det mesta tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Men Gustav, du vet ju att vi alla gillar dig och då undrar jag om du inte kunde bjuda Puff på ett lugnt och fint besök i lådan, utan att du sitter utanför och väntar på henne. Och kanske, kanske skulle du, åtminstone ibland, kunna strunta i att kolla vart hon tar vägen när hon rusar iväg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det GÖR jag! Ibland sover jag så skönt att jag inte orkar tassa till lådan. Annars får hon väl passa på när jag är ute? För det är nåt med ljudet av krafsande i lådan, nåt MAGISKT som drar. "Kom, Gustav!" ropar rösten. Jo, så är det, jag lovar! Och KANSKE kan jag eventuellt möjligen nån gång låta bli att tassa efter henne när hon rusar förbi mig. Men säkert är det inte...

      Radera
  6. Visst är det så att man uppfattar saker på olika sätt !
    Hade du frågat min Gustav om vad han tycker när jag kutar efter honom bara för att se vad han ska göra eftersom jag är nyfiken i en strut , så hade han nog precis som Puff sagt att jag minsann jagar honom :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, NYFIKEN är väl inte konstigt att man blir? Sedan kan ju vi inte hjälpa om någon känner sig jagad? Vi som inte ALLS har såna avsikter? ;-)

      Radera
  7. Klart vi förstår att du inte vill Puff något illa, men hur det än är - sina behov vill man nog uträtta i fred, eller vad jamar du? Annars kan vi absolut jama med om att sanningen ofta ligger i betraktarens öga - eller någonstans mitt emellan era två versioner av situationen :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, kanske vill man vara ifred, men det är ju så jamarns SPÄNNANDE med krafsandet där inne! Och sedan jag läste vad Kjelle Bus skrev här ovanför tycker jag ändå att jag är ganska beskedlig?!
      När det gäller mina ben, så är den enda sanningen lyckligtvis att jag har fyra stycken, tack och lov!

      Radera