Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 31 augusti 2016

Fler såna dagar, tack!



Så här kan vi väl ha det alltid, matte?

Idag har det varit en underbar dag! Lugnt, och precis lagom varmt. Sent på eftermiddagen hittade jag mina människor på altanen. Jag jamar alltid uppskattande när jag upptäcker dem där. Merparten av min tid ute brukar jag ju vara ensam. 

Idag var det inte bara matte och husse jag umgåtts litet extra med. Mina grannar på gatan mitt emot är här nu. De, som brukar bjuda mig på grädde. Såna vänner ska man vara rädd om. Idag ropade hon som är matte i huset på mig, och jag var förstås inte nödbedd. De säger alltid att det är så trevligt att jag hälsar på. Jag har haft stor tur som fått snälla grannar runt om.

Som den här dagen skulle jag vilja ha det, alltid. Men så skönt att jag fick just denna dagen, åtminstone!


 

 

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du beskriver - å hoppetossan slapp du, hon klängde väl i gardiner någonstans?...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bäst när det är precis lagom varmt för tjockleken på pälsen. Man kan vara i både sol och skugga hur länge man vill.
      Njam, en liten stund nu på kvällen blev det, men jag var beredd. Hon börjar fatta när nog är nog. Åtminstone just idag.

      Radera
  2. Visst är det så att vissa dagar och vissa händelser vill man permanenta. Men man får vara tacksam över att man får uppleva dom ibland i alla fall. Din tillvaro kunde knappast vara bättre - jam med undantag för lilla hoppetossan då förstås, men vi får väl alla vår beskärda del av problem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft det så skönt, så skönt. Glömde berätta att jag fick besök också, och blev väldigt mycket kliad. Inte ens hoppetossan lyckades få mig ur balans, jag inte ens fräste. Och sen gick husse och jag in i sängkammaren och myste, bara vi två. Det har verkligen varit en perfekt dag.

      Radera
  3. "Denna dagen, ett liv",
    Matte jamar det ovanstående som hon minns sen barndomen från "Saltkråkan".
    Du beskriver en helt underbar dag i ditt liv.
    Jam, goda o bra grannar är guld värda, speciellt om dom bjuder på sådant som du gillar.
    Jag tycker också det varit en kanondag.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen har ju mitt liv ganska ofta varit som den här dagen. Jag har haft tur i livet. Att få vara välkommen hos grannarna betyder mycket. Men jag är artig också, sköter mig och hittar inte på saker de inte gillar. Med mina toalettbestyr är jag ytterst diskret, och använder aldrig rabatter. Och så gillar de nog en lugn kille?
      Jag är glad att du också haft det bra idag!

      Radera
  4. Det låter verkligen som om du har haft en helt purrfekt dag! Hoppas det blir fler såna innan kylan gör sig påmind.
    Mysigt med lite egentid med husse!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilken dag det var! Kyla? Kommer den igen, tror ni? Hoppas det dröjer läääänge i så fall!

      Radera
  5. Låter som rena drömtillvaron. Tänk att ha snälla grannar som bjuder på grädde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur jag haft,va? Först en som bjöd på leverkorv, och nu en som jag får grädde av! *glad*

      Radera
  6. Jam, det låter verkligen som en riktig toppendag. Visst har vi det bra, det är något att ständigt tänka på och vara tacksam för <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis! Och jag är nog glad nästan alltid!

      Radera