Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 29 augusti 2016

En litet-av-varje-helg



Idag har det varit en eländig blåst. Har det hindrat mig från att vara ute? När det regnade på förmiddagen gjorde jag faktiskt ett litet övervägande att tassa in, men jag låg precis utanför ytterdörren och där skyddar taket. Åtminstone så länge som det inte öser ner. Så jag stannade kvar, trots mattes försäkran att det just då inte fanns någon påhoppande katt i närheten.

I lördags tog jag mig en riktig fridag. Det är ganska sällan jag gör det. Förmodligen är det därför som matte och husse blir bekymrade när de inte ser mig på hela dagen?  Men det är förstås ingen anledning till oro, jag vet ju hela tiden var jag är, och det är förstås det som räknas!

Igår var Åskar och spökade här igen. Då höll jag mig inne en stund. Precis så länge som behövdes. Den besvärande uppmärksamheten, som jag numera utsätts för av en viss liten fröken, underlättar definitivt beslutsfattandet gällande ute-tassning. Litet regn kan man ju stå ut med? Särskilt om det finns ett öppet, och alldeles katt-tomt, växthus!  



 

10 kommentarer:

  1. Förstår att det kan vara lockande att vara ute även om vädret inte är det bästa. För mycket uppmärksamhet kan vara påfrestande. Hoppas hon snart får nåt annat att intressera sig för. Så skönt att växthuset finns. Det är väl bra i alla väder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har ju hur många leksaker som helst, men inget går tydligen upp mot en Gustav?? Men så länge som det är varmt ute, är jag nöjd ändå. Och växthuset, det är alltid bra, så länge som det är öppet!

      Radera
  2. Jamarbra att du tog en fridag!! Matte och husse kan gott oroa sig lite som "straff" för att de tog hem sötLisa till ditt hus!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, och de behöver ju faktiskt inte veta allt! Och vem vet, jag kanske var närmare än de trodde? Men jag avslöjar inget!

      Radera
  3. Jamar instämmande i klagan över blåsten o regnet.
    Som tur är har jag tak över min altan så jag har kunnat ligga torr o varm o titta ut på eländet.
    Förstår att du stannar ute så mycket som möjligt nu för tiden, men den lilla hoppan lugnar väl ner sig någon gång.
    Vi hörde Åskar i utkanterna men som tur var kom han inte o besökte oss.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Altaner med tak över är bra uppfinningar! Och rätt bra dag också för altanspaning, för så värst kallt har det ju inte varit! Ni har visst haft tur med Åskar, hoppas han ha sett nog av mitt Område nu!

      Radera
  4. Här har det också varit dumt väder, fast det var ett par dagar då det faktiskt blev flämtvarmt ute.
    Om en viss fröken fortsätter att hoppa på dig, så får du nog skaffa sånt där besöksförbud som tvåbeningarna har ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt infört det ibland, alltså beordrat matte eller husse att låta mig vara ensam i sängkammaren. Man måste väl få vila ifred nån gång? Men annars är det dubbelfräs som gäller!

      Radera
  5. Skönt att du har växthuset! Visst är det härligt med uteliv så vi förstår att du väljer det men tror nog att lilla fröken blir väldigt glad av att se dig och därför har lite svårt att låta bli dig.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Växthuset är BÄST! Hoppas det får stå öppet länge än!
      Det är väl bra att hon blir glad. Men sättet hon visar det på...?

      Radera