Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 31 mars 2010

En inte särskilt upphetsande dag



Kan de' va' leverkorv???

Det har varit en ganska långtråkig dag. På förmiddagen satte det igång att ramla ner vatten igen. Sedan åkte matte iväg hela eftermiddagen, och när hon kom tillbaka var det fortfarande alldeles blött i luften. Piff, som av någon outgrundlig anledning gillar vatten, tassade ut i alla fall, men det aktade jag mig för.

Det mest spännande idag var när det ringde på dörren och det kom två stora paket. Nya saker är alltid högst intressanta. De för alltid med sig nya dofter som noga måste registreras i doftminnet. Man vet aldrig när man kan få nytta av sådana kunskaper.

Efter noggrann genomgång av bägge paketen runtom, kunde jag bara konstatera att de inte innehöll något som var värt uppbrytningsförsök. Det är alltså inte storleken det beror på. De små kassarna som matte brukar komma med, brukar innehålla mycket mer av intresse än de här lådorna. Och leverkorv, det är nog bara min snälle granne som tillhandahåller sånt... 

5 kommentarer:

  1. Jag brukar också doftregistrera nya saker som anländer till mitt hem. Men kartonger är ju som roligast då de är tomma och man kan bo i dem. Akta dig för Piff, så du hon inte smittar dig med "gilla vatten" baciller. *morrhårsdarr*

    SvaraRadera
  2. Matte fick paket i går. Jag företog genast en noggrann säkerhetskontroll. Hörlurarna befanns genast vara ofarliga.

    NOsbuff

    SvaraRadera
  3. Ja, men tänk dig en kartong full med leverkorv *drömmer*
    Gillavattenbaciller?? Inte en chans!

    SvaraRadera
  4. Ja, Gustav, nu är det ju så att livet mest består av "vanliga dagar". Men det är dagar det också - det är faktiskt de dagarna som kallas livet.

    SvaraRadera
  5. NEA: Vad lång tid det tog för ditt jam att hitta hit? När jag skrev till Sippo fanns det inte där. Mystiskt. Hörlurar? Det var ju inte heller så särskilt kul. Ungefär som pappret i min kartong. Tass!

    KATTSON: Ja, jag gillar vanliga dagar. Det svåra är att hitta på något att skriva då. *tänker*

    SvaraRadera