Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 21 juli 2011

En gång är ingen gång...men TVÅ!

Det har hänt något alldeles oerhört här. Undrar om ni kommer att tro mig? Det är väl lika bra att släppa bomben direkt. Jag har slickat Piff på huvudet!!! Va?! Nu blev ni allt snopna? Och nu kommer det ännu mer. Jag har gjort det två morgnar i rad!!

Första gången inträffade igår morse, när hon och jag satt och väntade på vår frukost. Den, som vi får utan Puff närvarande, för hon får äta sin specialmat sedan. De här morgonstunderna på tu katt tass verkar ha infört en viss intimitet mellan Piff och mig. Och just den här morgonen hände det sig att Piff tröttnade på mattes utdragna upphällande av mat (hon blev ju aldrig färdig), och började tassa omkring i köket. Helt plötsligt stod hon framför mig, och utan att tänka på vad jag gjorde, gav jag henne en slick mellan öronen! Matte höll på att tappa matskålen av förvåning, men hon lyckades sätta ner den outhälld.

"Det var nog bara en gång, någon slags överilad handling", trodde matte om min Piff-tvätt. Till i morse. Samma sak. Långdragen väntan på mat. Piff kommer fram och nosar på mig, och nu, nu tvättar jag henne åtminstone tre gånger! Såpass länge att matte hann tro att det faktiskt hände på riktigt! 

Vad ska man jama om detta? Man ska aldrig jama aldrig! Och ni får tro mig på mitt jam, för något bildbevis har jag inte!

18 kommentarer:

  1. Men ryck mig i morrisarna! Vad är det du jamar? Det måste ju vara på grund av att ni får ha morgnarna för er själva. Kul att ni verkar ha grävt ner stridsyxan - för stunden i alla fall.

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Jo du, här händer det grejer! Och det är absolut MYCKET bättre att stå på god tass med åtminstone en av tjejerna, än att bli fräst åt och bli påhoppad. Hoppas det fortsätter så här!

    SvaraRadera
  3. Vi kan minnas att vi tassat något svar tidigare att ni såg gulliga ut ihop. Men det KAN ha varit Puff.
    Jamars tur att er matte inte tappade maten, fast vi kan se henne framför oss men munnen öppen som en fågelholk. tihi
    Vi tycker bara att det är bra att ni är vänner i vilket fall. ;-)

    SvaraRadera
  4. Grattis Gusav! Hoppas att ni har grävt ner stridsyxan för gott... I alla fall när ni är ensamma :)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Men Gustav lille, hur mår du? I och för sig klappar jag tassarna för varje nergrävd stridsyxa, men det här var så förvånande att jag höll på att ramla ner från burdörren! Hoppas i alla fall att det fortsätter så här, för får du över en på din sida är du plötsligt i majoritet mot Puff. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  6. Njämen vad jamar du ??!!
    Har du tvättat Piff vid TVÅ olika tillfällen ??!!
    Bara att hoppas att det håller i sig !!!
    Fruntimmer är ju inte riktigt att lita på säger husse !!
    Jag har ingen egen erfarenhet så man får väl lita på den 2-bening som åtminstånde har samma kön som jag ;-)

    SvaraRadera
  7. MAX och MÅNS: Det var säkert Piff, för Puff och jag är inte så ofta på samma bild! Hon är jamarrädd för mig!
    Tror nästan jag kan jama aldrig om att tvätta Puff! Även om man aldrig ska jama just det...

    SvaraRadera
  8. HJULIA, SMULAN, AMANDA: Det skulle vara skönt om den är riktigt nergrävd. Det är inget vidare kul att bli påhoppad!

    SvaraRadera
  9. KATTSON: Det skulle nästan behövts bildbevis, alla som känner mig och tjejerna blir jamarförvånade. Jag är inte den slickiga typen heller, som Piff. Hon tvättar gärna alla tvåbenta i familjen. Men det är ju kul att man kan överraska ännu!

    SvaraRadera
  10. KJELLE BUS: Håller helt med din husse! Det har jag lärt mig den hårda vägen. Så jag är självklart uppmärksam och på min vakt ändå när vi är i samma rum. Vet minsann vad som kan hända om man är oförsiktig...

    SvaraRadera
  11. Så jamars bra att ni verkar bli vänner till sist iaf, mjau
    så Trevligt, hoppas det fortsätter.

    Tass tass

    SvaraRadera
  12. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Jodå, åtminstone på morgnarna! Vi får väl se hur det blir resten av dagarna!

    SvaraRadera
  13. Vad skönt om det är så! Då kanske du också kan få lite tvätt såsmåningom. Mysigt.Nosbuff

    SvaraRadera
  14. DUI och DECO: Ja ni, om HON börjar tvätta MIG...då ska jag...ja, vad ska jag? Göra något konstigt. Tassa ner och bada kanske?

    SvaraRadera
  15. Nu blev vi jätteförvånade. Och impade! Tvätt av fräsig kattfröken är modigt gjort, men alla katter kanske blir lite lugnare när det vankas mat? Nu är vi jättespända på att höra, om hur frukosten gick idag... Kurr och burr.

    SvaraRadera
  16. wow, det var ju en riktigt förvånande sak. Man har ju hört historierna om de där piff och puff busarna. Men kanske blir Piff en helt annan katt när inte Puff är i närheten. Precis som mobbare som kan vara jättetrevligt folk så länge de är borta från grupptrycket i sitt gäng.

    SvaraRadera
  17. FINDUS, ISAK och RASMUS: Kan jama att det tyvärr inte blev någon gemensam frukost idag. Jag och husse klev upp före matte, och så tassade vi ut. Sedan glömde jag totalt bort frukostrutinerna. Men det kommer fler morgnar!

    SvaraRadera
  18. PUMA och SIXTEN: Det kan ligga något i din analys. Och den förväntansfulla stämning som råder där i väntan på maten hjälper nog till. Matte trodde aldrig hon skulle få så mig tvätta någon. Jag har verkligen lyckats överraska.

    SvaraRadera