Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 4 juli 2011

Motorsågsmassakern

Det har varit en ganska spännande helg här. Eller kanske ska jag jama öronbedövande. I lördags kom nämligen en traktor med några gubbar i. Utanför skällisens tomt stannade den, och gubbarna hoppade ut. Min husse hälsade på dem, men jag höll mig aningen avvaktande hemma på min tomt. Det visade sig klokt, för det dröjde inte länge förrän det blev ett vansinnigt liv där. Både min husse och en av gubbarna hade sågar som väsnades outhärdligt. Samtidigt band de fast traktorn med ett rep i ett träd. Jag måste ge upp och fly fältet. 

Först en bra stund efter att det så småningom blivit tyst, vågade jag fram igen. Det såg inte klokt ut på skällisens tomt! Överallt låg det träd och grenar. Jag gjorde en snabb besiktning, väl medveten om att skällisen kunde dyka upp när som helst. Men husse berättade, att han inte var hemma. Hans människor hade tagit honom med sig och farit bort, eftersom de visste att det skulle bli en massa oljud. Våra hussar hade tydligen kommit överens om att min husse skulle få ta bort en del träd på deras tomt. Träd, som kunde ramlat på mitt hus. Stora träd!
Nu har jag haft en hel del jobb med att övervaka husses flyttande av grenar och bitar av trädstammar in på vår tomt. Tyvärr sätter han emellanåt på den hemska monstersågen igen. Då är det bara att lägga tassarna på ryggen.

Och så måste jag förstås jama, att jag i lördags också fick mig ett riktigt skrovmål på min favoritrestaurang. Den som tillhandahåller kaniner. När jag hämtat maten, tassade jag iväg och visade den för husse. Han blev väldigt imponerad, men avböjde att hålla mig sällskap vid måltiden. Efter att ha ätit färdigt, blev jag så jamartrött att jag sov och sov ända till sent på kvällen. Maten hade räckt till er också. Synd att ni inte var här!
Och så måste jag jama, att jag fortfarande inte haft en fästing på mig, trots att jag bara har shoo-brickan och är utan Frontline sedan länge. Matte är väldigt förvånad.

18 kommentarer:

  1. *funderar* Låter en motorsåg mer än en grästrimmer tro ??
    Om den gör det så förstår jag verkligen att du la benen på ryggen !!!
    Vilken tur att Skällisen var bortrest , så du kunde inspektera i lugn och ro efter masakern !!!
    Mmm har du ätit Kaninstek ?!
    Synd att jag inte visste det :)

    P.S Nää du Gustav inte behöver du vaxa morrhåren xtra noga innan du kommer och hälsar på mig bara för att jag gått och blivit en champinjon. Jag är samma busiga katt som gillar att skita ner tassarna i garaget fortfarande !!!

    SvaraRadera
  2. KJELLE BUS: Den låter MYCKET mer! Får ont i öronen bara jag tänker på den. Tror man kan få missituss om man är för nära.
    Kaninstek är bara BÄST! Det dumma är att det är helt omöjligt att orka hela portionen.
    Puh, tur att jag inte behöver putsa upp mig före besök!

    SvaraRadera
  3. Oj vad det händer grejer hos dig! Lika bra att hålla sig borta när det är sånt förskräcklig oväsen. Viket byte du tog"imponerade" vi som väntar på en musling.. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Antar att de inte frågat dig om lov innan de började göra åverkan på ditt Område? Oförjamat!

    Åt du en hel kaninstek själv? Inte konstigt du blev trött efter den måltiden.

    Måste få fråga. När man äter Kaninstek och muskotlett på ute restaurangen? Kan man få gelé som tillbehör då?

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Usch vilken otrevlig upplevelse det måste varit med allt oväsen. Tur i alla fall att skällisen inte var på plats, det hade nästan blivit för mycket, även för dig kanske? Det kanske kan bli ett nytt möte med kaninstek hos dig så småningom?

    SvaraRadera
  6. Fy jamarns så otäckt det där låter. Du gjorde helt rätt i att vara försiktig, annars hade du kunnat bli en svans fattigare. Att du fick stanna kvar hemma och skällisen åka i väg, visar ju bara vad vi redan visste - du är mycket modigare än en skällis!

    Grattis till fångsten, underligt att din husse inte villa äta med dig.

    SvaraRadera
  7. Låter som en mardrömshelg.
    Men du klarade dig ju helskinnad.
    Din reklam för det där halsbanden får husse att tänka över saken.
    Vi får mängder... :-(
    Noabuff

    SvaraRadera
  8. Kaninstek? Hmmm vi har aldrig smakat kaninstek. Det låter... uhmmm... luddigt... Du får ge Piff och Puff resterna av din kaninstek, så slipper du lämna det som blir över till någon inkräktare.

    Vi tror inte att vi gillar motorsågsmassakrar. Det låter som om det låter mycket och länge. Tur att du är modig och kan inspektera läget efteråt!

    nosgos å gottisar, nosbuff å råttisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  9. DUI och DECO: Men muslingar är inte dumma, de heller! Man orkar åtminstone äta upp dem!

    SvaraRadera
  10. MEN Gustav då, har du haft oväsen hos dig över helgen, sådan otur då.
    Tur att skällisen var på annat ställe.
    Vi har inte ätit kaninstek så vi vet inte hur det smakar?
    *Fniss* Du får skaffa dig sådana däringa misseöronproppar, så du inte blir döv, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
  11. NEA: Näe, det är så förjamat dumt, jag måste ju lämna massor med god mat. Och gelé ingår aldrig, däremot brukar det serveras en slags sås till. Allting vältempererat. Skulle gärna bjuda dig!

    SvaraRadera
  12. KATTSON: Det bästa med husses motorsågande är att skällisen håller sig borta. Idag har han varit borta hela dagen, fast att husse bara sågat litet då och då.
    Du har helt rätt i att jag borde ställa med kalas nästa gång jag får en jätteportion på restaurangen! Det är så trist att behöva lämna mat!

    SvaraRadera
  13. SIPPO: Skällisar, de får ju stora darren bara det smäller litet! Jag avlägsnar mig givetvis från oljudet, men så fort det blir tyst måste jag förstås undersöka vad som hänt.
    Jag tycker faktiskt det var rätt oartigt av husse att avslå min inbjudan.

    SvaraRadera
  14. MAX och MÅNS: Ni bör nog försöka litet halsbandsträning, åtminstone en av er. Då kan husse köpa en bricka och testa om det blir någon skillnad. Blir det inte det, är det ju onödigt att betala 350 pengar!

    SvaraRadera
  15. MAURICE och KAJSA: Ni har rätt i att de har onödigt mycket hår på sig. Det får man spy upp efter en stund. Husse är måttligt road över alla lämningar han hittar där ute. Jag tycker restaurangen kunde tillhandahålla skalade kaniner i stället.

    SvaraRadera
  16. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Nog skulle jag behöva något att sätta i öronen. Fast det är rätt okej att tassa över till min favoritgrannen en stund också!
    Kaninstek är helt fankattiskt! Få se om jag kan ställa till med kaninfest någon gång, så ni får smaka!

    SvaraRadera
  17. Det är ju så typiskt att skällisen flyr fältet, som dessutom är hans eget område, medan du tvingas vara kvar och uthärda oljudet. Men det visar också att tvåbeningarna vet att vi katter är modigare i skällisarna - annars hade ju du också blivit bortförd. Förstår att du led, är man född med öron som kan urskilja små, små nyanser, blir ju ett sådant bullrande oerhört plågsamt.
    Vilken festmåltid du lagade till, förstår att familjen var imponerad.
    Skönt om du slipper de trista fästingmedlen - och fästingarna själva förstås!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  18. FRASSE: Jag kan jama att jag är glad att jag är utekatt, för jag kunde ju tassa iväg långt bort till skillnad mot Piff och Puff, som måste vara i huset. De fick nog ont i öronen!
    Visst är det konstigt att en liten bricka kan göra att fästingarna inte gillar mig? Om det inte beror på att alla fästingar försvunnit härifrån? Fast det skulle förstås vara ÄNNU mer konstigt!

    SvaraRadera