Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 7 juli 2011

Ära den som äras bör!

Piff fixade många blommor till matte

Idag måste jag dela ut litet beröm till Piff. Hon har nämligen på ett föredömligt sätt tagit tag i en sak jag länge irriterat mig på. För litet plats i bästa spanarfönstret.

Hon slog till i gryningen, när matte och husse låg och sov. Bara det var ju smart uträknat! På det sättet hann förstås ingen protestera eller ingripa. Helt sonika tog hon sats och hoppade rakt på den största blomman där. Sedan hade hon litet tur, för den stora blomman drog med sig en mindre i fallet. Efter det var det helt rent, både i mitten och på vänstra sidan av fönstret! 

Som av en händelse steg både matte och husse upp väldigt tidigt den morgonen. De ville väl se hur fint Piff hade gjort? Jag tror att matte blev glad också, för av en enda blomma fick hon fyra stycken sedan. Och, bäst av allt, den stora blomman står inte i något fönster längre. Den är inte alls i vägen för någon spaning.

Så, tack Piff, för att du ordnade svängrum i spaningsfönstret!

16 kommentarer:

  1. Nämen, det måste ju bara vara tack vare din utmärkta tassledning som hon lärde sig detta. Så du kan absolut ta åt dig en stor del av äran tycker jag.

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Jo, jam, nog har jag lärt henne ett och annat, men här tror jag faktiskt hon agerat helt självständigt. Vilket jag förstås uppmuntrat henne till, så till viss del har du nog rätt.

    SvaraRadera
  3. HEJA Piff som fixade bättre spaningsplats i fönstret !
    Fast det var ju inte riktigt bra att er matte fick 4 nya blommmor av 1 trasig , tän vad dom ska skymma sikten sen :(
    Jag har oxå fixat mer spaningsplats i ett fönster = Jag dammade ner den ena Orkidékrukan i golvet. Tur för mig var det nog att den höll och att det bara var en liten blomsterstängel som ramlade av ?!
    Behöver jag säga att den där Orkidéen INTE står i fönstret längre ??!!

    SvaraRadera
  4. KJELLE BUS: Jag har också funderat litet på vad som ska hända sedan, när de inte kan stå ute på altanen längre? Jag hoppas hon kan ge bort dem till bättre behövande. Här behövs de i alla fall INTE. Vi har också ett helt fönster med orkidéer. Turligt nog är det inget spanarfönster. Förstår att det var det i ditt fall. Synd för matte, men du bestämmer ju!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Fattar inte hur man kan komma på idén att skymma utsikten, lite plats i varje fönster är det minsta man kräva! Det krävs ju yta för spaning! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat Piff!
    Det där med timeing är svårt, men Piff fick till det...

    SvaraRadera
  7. Där ser man, man ska inte döma ut andra innan de fått visa vad de verkligen går för. Piff är nog klyftigare än vad vi har trott?

    SvaraRadera
  8. DUI och DECO: Den var för ynklig, platsen vi hade förut. Tror det var just spaningsytan matte hade missat!

    SvaraRadera
  9. MAX och MÅNS: Både tidpunkten och platsen var på kornet!

    SvaraRadera
  10. Men det var väl stiligt gjort!! heder åt Piff! Man kan ju alltid hoppas att de där många blommorna dör innan det blir dags att intaga fönsterbrädan...

    SvaraRadera
  11. KATTSON: Av systrarna är det nog Piff jag haft mest hopp om. Hon har ju också en tid arbetat som min assistent. Kanske snappade hon upp ett och annat då?

    SvaraRadera
  12. MAURICE och KAJSA: OM ingen bättre behövande infinner sig, måste de förstås dö. Det bara inte finns någon plats här för dem. Är jag helt säker på.

    SvaraRadera
  13. Mjausan, så ni fick en spaningsplats iaf, *FNISS*
    Klart att man måste kunna se ut på fjäderkotletterna, hmpf

    Tass tass

    SvaraRadera
  14. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Det behövdes tassgriplig demonstration av det för att matte skulle begripa. Men nu fattade till och med hon!

    SvaraRadera
  15. Jamarfiffigt av Piff, problemlösning på högsta nivå! Hon följer i dina tass-spår, sanna mina jam. Måste vara en enorm tillfredsställelse att se alla de kunskapsfrön du planterar bära frukt.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  16. FRASSE: Jojam, det är klart att jag är riktigt nöjd med detta. Nu kan man till och med vända sig i fönstret!

    SvaraRadera