Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 22 juli 2011

Tänk om.....


Senaste nytt-Senaste nytt-Senaste nytt-Senaste nytt

En STOR DEMONSTRATION hölls idag i huvudstaden för att uppmärksamma alla övergivna och hemlösa katters situation. Många tusen människor gick längs gatorna. Hela innerstaden hade spärrats av. Många hade använt sig av symbolen för aktionen, den gula katten Morris.
Målet för demontrationståget var riksdagshuset, där man idag skulle rösta om en lagstadgad rätt för alla katter att få växa upp i goda hem med bra människor. Dessutom skulle man rösta om att alla som bor med katt ska bli skyldiga att se till att inga oönskade katter kommer till världen. Det beslutet skulle innebära stopp för att katter överges, något som är ett enormt problem idag.
Alla gator runt riksdagshuset var igenkorkade av folkmassorna, och ropen med krav på förbättringar för våra katter ekade mellan husväggarna. Våra beslutande hade vissa svårigheter att ta sig fram i trängseln, och såg smått tagna ut av engagemanget. En något försenad omröstning slutade sedan med klar majoritet för förslaget. Inte en enda röstade emot.



Till denna positiva nyhetsbulletin vill jag lägga en annan: Jag har beviljat matte en veckas semester. Har insett att jag inte slipper undan. Dock har jag villkorat det. Hon måste hålla sig hemma minst två månader sedan. Det har hon lovat. Eller hur var det? *matte?* Jaha, nio veckor. Okej, då.
Så nu vill jag verkligen önska alla mina vänner och era inneboende en lagom varm och skön vecka, så tassas vi igen måndagen den 1 augusti! 

28 kommentarer:

  1. Ja, tänk om... *drömmer*
    Ha en skön vecka, så jamas vi senare.

    SvaraRadera
  2. MAX och MÅNS: Kanske en dag?? *drömmer också* Tack, tack!

    SvaraRadera
  3. (K)attans också att jag missade den där demonstrationen. Det måste bero på värmen! Ha en skön semester. Vi kommer sakna dig!

    SvaraRadera
  4. KATTSON: Ja, den där värmen...
    Trevligt att veta att någon saknar en! *glad*

    SvaraRadera
  5. Så skulle det vara i verkligheten. Husse skulle absolut ställa upp säger han. Hm, nu blir jag lite orolig. Hallå där husse, sluta att packa dina väskor! *springer iväg*

    SvaraRadera
  6. Jamar som Max o Måns = Ja , tänk om ...
    Ha en jamarns sköön vecka !!!

    SvaraRadera
  7. SIPPO: Men när det blir verklighet, DÅ får han väl packa väskorna? Man VET ju aldrig, kanske blir det så här en dag?

    SvaraRadera
  8. KJELLE BUS: Ska bara lata mig...tror jag? Men tack!

    SvaraRadera
  9. Tänk... en dag kanske!
    Ha en härlig semester!!!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  10. Tänk om... ja det jamar vi också!
    Nospuss och svanskramar från Torpet

    SvaraRadera
  11. Synd att vi inte bor i Sthlm där matte hade bott tidigare, då skulle vi jamars klart ha varit med på den demostrationen, mjau Det är så jamars viktigt!

    Ha en alla tiders jamars semester!
    Vi kommer att sakna dig Gustav.
    Hoppas vi ses snart igen, mjau

    Tass tass

    Tassen på diog kompis

    SvaraRadera
  12. HJULIA, AMANDA, SMULAN: Man vet aldrig. Ibland händer de mest oväntade saker!
    Tack, det ska jag ha!

    SvaraRadera
  13. CHINOOK, CHEROKEE, BUSAN: Kul att se er här igen! :)

    SvaraRadera
  14. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Ni får vara med nästa gång! Då blir det en ännu större demonstration, tror jag!
    Vi ses om bara en dryg vecka! Tass, tass!

    SvaraRadera
  15. Ja det var en intressan tanke! Om man kallade till demostration mot övergivandet av husdjur tror jag faktiskt man skulle få en hel del anhängare....

    typiskt att an hittar hit lagom till att det vankas semseter :/

    Glad Sommar!

    SvaraRadera
  16. Det vore fankattiskt! Hoppas att det blir en riktigt skön semester men vi kommer att sakna dig Gustav.Nosbuff

    SvaraRadera
  17. LILLA AQUILA: Välkommen tillbaka jamar jag!!! Glad att du hittade hit!

    SvaraRadera
  18. DUI och DECO: Ska nog mest lata mig, tror jag. Vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  19. DEN nyheten skull vi vilja se på alla löpsedlar! *drömmer* Hoppas att du kan vara hemma med tillsyn under mattes semester. Vi kommer förstås att sakna dig! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  20. Det hade varit underbart Gustav! Helt underbart! Trista att det bara är en önskedröm!

    Ha det så gott på din semester, hoppas sekreteraren får vila upp sig nu så hon är redo för hösten sen. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  21. Vi tassar in för att önska er en riktigt slapp och skön semester :-) Och om vi alla håller våra tassar och tummmar riktigt hårt kanske din demonstrationsdröm går i uppfyllelse! Vi hörs igen när vi alla är tillbaka på bloggbarrikaderna :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  22. Va den där på riktigt ??
    Tazz Ligan och Matte

    SvaraRadera
  23. Den demonstrationen vill vi verkligen vara med om! Tänk om...

    Hoppas du har en skön semester!
    nosbuff å allt det bästaste
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  24. FINDUS, ISAK och RASMUS: Är det bara en önskedröm? *suckjam* Men en liiiten demonstration, då?

    SvaraRadera
  25. GUNILLA och FRASSE: Tack så mycket för att ni tänkte på oss!
    Man ska aldrig säga aldrig, har matte upplyst mig om, så vem vet?
    Och snart är ni också tillbaka! :)

    SvaraRadera
  26. INKAN och LIGAN: Hmm, klart den var...åtminstone i MIN verklighet!

    SvaraRadera
  27. MAURICE och KAJSA: Nästa gång det blir en demonstration, DÅ tågar vi tillsammans allihopa! Det blir oemotståndligt!

    SvaraRadera
  28. NEA: Jamar du också att det bara var en dröm? Var jag inte riktigt vaken? Konstigt, det KÄNDES så verkligt!

    SvaraRadera