Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 12 juli 2011

Vad är det här för dum nyordning?



Det har varit litet konstigt här några dagar. Allt började med att Puff mitt i natten började springa på lådan hela tiden. Och så spydde hon några högar, en på varje badrumsmatta. Både Piff och jag vaknade givetvis, och undrade vad hon höll på med? Till och med matte var uppe, fast jag minsann aldrig brukar kunna få liv i henne vid den tidpunkten. Ändå kan jag ha nog så viktiga ärenden, till exempel tassa ut.

På morgonen började någon slags nyordning här. Det viktigaste: Min matskål försvann! Visserligen hittade jag den sedan på altanen, men ändå. Jag är van att min matskål står där min matskål ska stå. Gärna en extra på altanen, men att se min matskålsplats helt tom var inget vidare. Låååång väntan där hade ingen effekt.

Vidare har matte infört någon slags sluss-system. Det verkar som om det är olika sittningar som gäller för måltiderna? Rätt som det är, kan jag genom dörren höra det omisskännliga ljudet av katt som äter vitfisk! När det smaskats både länge och väl kommer sedan Puff ut, och slickar sig om munnen. Sedan kan dörren stängas för henne, och jag får äta. Ibland både Piff och jag. Då får vi dela en påse blötmat. Fast jag har nog sett att hon får mera sås än jag. Mycket fuskigt! Bara för att hon är hård i magen. Hon kan väl dricka vatten, som alla andra katter? För övrigt undrar jag när någon ska börja sälja påsar med bara sås? Det är ju ändå den som är godast!
De' måste va' min lyckodag...här hittar man övergiven vitfisk bara sådär!

Måste va' slussvakten som missat något?

Har jag gärna överseende med!


Nu har visst Puff lugnat ner sig något med sitt lådspringande, så jag hoppas verkligen, att min matskål snart återvänder till rätta plats. Jag vill ha allt som vanligt igen!

18 kommentarer:

  1. Hoppas att allt blir som vanligt igen...
    Och du! Såsen ÄR gottast!
    Vi vill också ha minst dubbelt upp med sås, fast vi äter inte blötmat så ofta...
    Vi gillar torrisar bäst!!!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. HJULIA, SMULAN, AMANDA: Innan Piff blev hård i magen fick vi aldrig blötmat. Fick jag bestämma skulle det bara bli det i fortsättningen. Eller kanske en skål med sås och torrisar bredvid? Ja, det låter perfekt!

    SvaraRadera
  3. Låter turbulent!
    Utshasad på altanen och mindre sås.
    Jag tex äter alltid ur samma skål, fast det finns en till 20cm bort. Inget ska ändras utan att man har MBL mellan missar och 2beningar.

    SvaraRadera
  4. MAX och MÅNS: Tur för matte att det är sommar och varmt. Hade det varit vinter hade jag totalvägrat stå ute och äta.
    MBL är det en skrämmande brist på här, trots mina försök. *suckjam*

    SvaraRadera
  5. Klart att allt ska vara som det är, när det är bra vill säga. Och visst kan Puff dricka vatten precis som du gör? Nåjam, hoppas allt återgår till det normala fortare än kvickt.

    SvaraRadera
  6. Men man kan ju inte bara ändra på saker hur som helst, speciellt inte utan MBL. Vi får nästan aldrig blötmat bara på våra födelsedagar och kanske en eller två gånger till på ett år. Skorpan bryr sig inte ett dugg, Skrutten skulle kunna äta blötmat varje dag :)

    SvaraRadera
  7. Som vanligt är alltid bäst. Stackas Puff som är dålig, hoppas att hon piggar på sig snart. Men varför inte vitfisk till alla hela tiden?? Sen jamar vi med om såsen, det är det ENDA som är gott när det gäller blötmat.Nosbuff

    SvaraRadera
  8. KATTSON: Jag hoppas också det, för jag blir lika besviken varje gång jag kommer in och hittar matplatsen tom. Ja, litet vatten står där, men det räknas liksom inte. MAT ska de' va'!

    SvaraRadera
  9. Här är det matskål ute som gäller. Sixten vägrar äta maten inne, utan Matte får allt ställa ut hans skål på altanen så han har koll på sitt revir samtidigt som han äter.

    SvaraRadera
  10. SKRUTTEN och SKORPAN: Vi fick ju inte heller det förut. Egentligen är det väl bara Piff som ska ha det nu, så att hon inte bajsar småstenar. Hon är urdålig på att dricka. Men jag får litet, jag med, till frukost. Mest för att jag åt rätt dåligt ett tag, och pälsen blev aningen för stor.

    SvaraRadera
  11. DUI och DECO: Idag har matte kokat fisk i en stor kastrull, så nu hoppas jag alla får smaka!

    SvaraRadera
  12. PUMA och SIXTEN: Oj! BARA ute? Så han har koll på reviret samtidigt? *imponerad* Vilken bevakningskatt!

    SvaraRadera
  13. Và försvann din matskål ??!!
    Bara så där = poff ??
    Tur att du hittade den ute på altanen sen , men som du jamar så har ju var sak SIN plats !!!
    Hoppas Puff mår bättre snart !!!
    Jag undrar med när det ska börja säljas påsar med BARA sås ??!!

    SvaraRadera
  14. KJELLE BUS: TVÅ matskålar skulle jag kunna gå med på. Jag menar, litet förändringar kan man stå ut med...
    Det verkar som om tillverkning av såspåsar vore något för en riskkattitalist att fundera på. Jag kan ställa upp med tillverkningen när pengarna kommer.

    SvaraRadera
  15. Fräckt att bara flytta din matskål utan vidare och ännu värre att inte fylla på den som ersättning. Jag har själv varit med om samma sak, så jag vet hur det känns kompis. *tröstartass* Tur att du fick ett par tuggor vitfisk i alla fall.

    SvaraRadera
  16. SIPPO: Den vitfisken satt gott! Åt den utan några som helst samvetskval som kompensation för alla olägenheter jag utsätts för. Känns som en stöd att veta att du förstår mig!

    SvaraRadera
  17. Det där låter inte bra alls! Naturligtvis skall ni alla ha samma mat - i alla fall när det gäller vitfisk och sås! Att du har en extra matskål med gottis på altanen är ju en helt annan historia! Såsom varande Kung V-Gustav så är det ju självklart att du behöver matskålar lite varstans. Om Puff behöver sådan där äcklig dietmat som smakar urkus blähitus, så skall hon däremot naturligtvis äta den i avskildhet. Och förslagsvis när du och Piff får torsk. :-)
    nosgos å det bästaste av allting
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  18. MAURICE och KAJSA: Varför är det inte ni som bestämmer här? Ni har ju de allra bästaste förslagen! PRECIS så ska det naturligtvis vara! Ska GENAST uppmana matte att läsa och begrunda. Samt utföra enligt order.

    SvaraRadera