Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 19 juli 2011

Beredskapsläge och fontänfilter

Jag tycker att det är svårt att hitta på något vettigt när det regnar. Det är ju bara ute som mina egentliga arbetsuppgifter finns. Visserligen finns monsterskåpet, men eftersom jag inte märkt någon aktivitet där, har jag inte brytt mig om det på länge.

Så vad gör man? Jag vet inte. I brist på annat rullade jag ihop mig på kontorsmattan. Därifrån har jag bara några tasslängder till ytterdörren, och därmed full beredskap även om det ser ut som om jag sover.
Jag intar beredskapsläge
(Någon som vill ha?) 
Det ville Smulan o Amanda!
Så till en annan sak. Är det någon som har Cat It's vattenfontän med den stora bubblan, och som vill ha de två filter vi fått över när vi bytte? Vi tyckte vi ville fråga, innan vi slänger dem.

Matte städade vårt kattpryleskåp, och hittade en korg full med möss, bollar och allehanda leksaker ingen här har uppskattat. Med litet kattmynta på en av mössen förbarmade sig Puff en minut, och tassade till den några gånger. Nu har den legat på samma fläck några dagar. Skulle tro att den snart är tillbaka i korgen.

14 kommentarer:

  1. Ett alldeles utmärkt exempel på beredskapsläge, du ser så där lagom avslappnad ut. En vanlig skällis eller människa, skulle säkert tro att du låg och sov. Har ni också en plats för ej använda kattleksaker? Husse har halva köket fullt. Varför lär sig aldrig människor? *suckar*

    SvaraRadera
  2. Vi köper gärna filtren... det är såna vi har i vår fontän.
    Tala om hur vi ska göra och hur mycket ni vill ha för dem.
    Berätta gärna i en kommentar i vår blogg, de publiceras inte automatiskt :)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Säkert tror varenda tvåbent att jag sover, men du och jag vet ju att öronen noterar allt som händer!
    Matte tröttnade visst på allt som låg och drällde. Nu är det mest bara Girmusen kvar, den älskar vi alla tre!

    SvaraRadera
  4. HJULIA, SMULAN, AMANDA: Så bra att de kommer till glädje! Kilar genast över!

    SvaraRadera
  5. För ett otränat öga ser du ju ut att sova, men vi som vet vad man ska titta efter ser ju att du är helskärpt. Hoppas det snart slutar regna så du kan återuppta dina viktiga utomhusuppgifter.

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Helskärpt var ordet! Det är en av alla bra saker med att vara född till katt. Man kan vila och jobba på samma gång.

    SvaraRadera
  7. Perfekt läge, kan lura våra tvåbeningar men inte oss katter! En lång lur är bra vi regn tycker vi, det bästa man kan göra faktiskt.Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Du är en säker väktare du! Människor tror alltid att vi sover - när vi bara nästan sover. Vi har alltid full koll. I alla fall nästan...

    SvaraRadera
  9. DUI och DECO: Man SKULLE ju kunna ha stortvätt eller så, men ibland är det skönt att lägga vardagsbestyren åt sidan...

    SvaraRadera
  10. MAURICE och KAJSA: Ingen kunde snubbla in där utan att jag märkte det! Visst har vi full koll. Vad menar du med nästan? ;)

    SvaraRadera
  11. Mjau Gustav, nu är det så att den däringa *tvåbenings-sjukdommen* har kommit hit oxå, den att tvåbeningen bara åker iväg utan att säga ngt, men vår matte säger ibland, mjau, bara ibland vart hon ska, så vi får ta alla våra kloka katthuvuden och fundera på OM det inte går att klona bort, *FNISS*
    Men hon och lillmatte kom ganska tidigt hem idag, så vi kanske kan förlåta den liiiiite i dag iaf. Vi fick iaf mycket gos och kel när dom kom hem, ja lillmatte åkte vidare hem till sig förståss, mjau

    PS
    Det är ju skönt att bara vila ibland oxå, det gör vi när vi inte har ngt på våran kattlista att göra.
    Ds
    Tass tass

    SvaraRadera
  12. Att samla krafter för Områdesbevakning på en mjuk matta är väl det bästa man kan göra när det regnar. Med några öronpejlingar har du ju ändå full kontroll över skåpmonster, kattmatsburkar som öppnas eller ytterdörren, i fall favoritgrannen skulle titta in. Bra val av plats! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  13. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Jaha ni, den är visst väldigt smittsam, den där åkomman? Vi måste tuffa till oss och ha planeringsmöten en gång i veckan. Då får våra människor berätta om sina planer, och vi beviljar eller avslår. Så får det bli.

    SvaraRadera
  14. FINDUS, ISAK och RASMUS: Visst är det en smart plats? Särskilt att kunna höra om det öppnas godsaker i köket, det är förstås prio 1! Ni förstår mig precis!

    SvaraRadera