Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 6 juni 2012

Tack, tack, tack!


Tack så väldigt mycket för alla gratulationer jag fått idag på min 13-årsdag! Jag blev jamarglad!


Min födelsedag började bra. Husse var uppe tidigt och släppte ut mig. Visserligen inte vid fyra-tiden, men ändå helt acceptabelt. Sedan har jag kunnat vara ute hela dagen. Alla regnmoln har hållit sig borta. Och jag fick en riktigt läcker lunch! En ny sorts blötmat, som jag fick premiärsmaka. Matte hade fixat extra mycket sås, och garnerat med ett räkhjärta.
Och, förvånande, men bäst av allt: Jag fick lunchen serverad ute i gröngräset! Gissa om jag blev förvånad, när matte kom gående med matskålen? Jag låg i solen och tog igen mig i godan ro, men kom snabbt upp på tassarna när jag kände de ljuvliga dofterna.


Nu är inte det roliga slut med det här. Kvällen och natten med min och Skruttens gemensamma fest är ju kvar! Krabborna är infångade, har ett stort nät med mig. Ska bli riktigt spännande att se hur många vi blir i kväll? Och så är jag väldigt nyfiken på Skruttens fiskdamm!

Nu ska jag putsa pälsen, blanka upp morrisarna och göra mig beredd, så att jag är klar, när skjutsen anländer. Festhumöret är på topp. Kompisar, vi ses!

28 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du har haft. Här har det också varit en bra dag. Fick en smaskig lunch jag också, blötmat toppad med leverpastej. :)
    Här är partyförberedelserna i full gång och jag ser verkligen fram emot kvällens begivenheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Står just och väntar på kattikoptern! Jag har sett så fram emot den här kvällen, det kommer bli så KUUUUUUL!

      Radera
  2. GRATTIS kompis!
    Vi ses hos Skrutten!

    =^.^=

    Nosgos så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad kul att få träffa er igen!

      Radera
  3. GRATULERAR PÅ DIN FÖDELSEDAG! HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!
    Ska bli riktigt härligt att träffa dig igen, överraskningar har jag och mina syskon packat ner ;)

    Nosgos och Kärlek <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!!! Och vad nyfiken jag blir! Överraskningar...vad spännande!

      Radera
  4. Mjau Gustav så klart att vi ska fira dig också! Med extra hurrjam tycker jag, eftersom du är en sådan gentlemannakatt och promotar Skruttens fest först fastän du fyller ett år mer. Det kallar jag Stil! Vi tar med Novas GräddBakelser och de är för dig också! http://metrobloggen.se/wikipedia/grattis-skorpan-12-ar/
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gräddbakelser!? *slick om nosen* Det har jag aldrig fått smaka! Nu längtar jag ÄNNU mer till festen! Tack så väldigt mycket!

      Radera
  5. Det här lovar gott! Festen har inte ens börjat och du är redan på festhumör! STORT GRATTIS från mig och alla mina kompisar på Södertälje Katthem. Vi gillar dig jamarmycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så ni smickrar...*röd om nosen*...men jag blir förstås glad att ni jamar så! Tack!

      Radera
  6. Jam! Jam! Jam! Kattulationer till världens bästa Gustav! Vi ses snart! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. JamTACK! Vad snällt ni skriver! *gladsvans*

      Radera
  7. Hurrjam för världens bästaste kattkompis - Gustav! *klappar tassarna*
    Det började sannerligen bra, med en matte som kommer ut med gottis och så blir det fest ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, bästaste Sippo! Ja, vilken underbar dag! Och än är det mycket kvar av det roliga. Vad kul det ska bli att få jamma litet med dig igen!

      Radera
  8. Grattis gamle vän!
    Vi ses hos Skorpan.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska ni ha, kompisar! Det ska bli en ära att träffa er tuffingar!

      Radera
  9. Jamarstort grattis till finaste Gustav! Vi ses förstås på ert gemensamma partaj. det har vi sett fram emot hela veckan! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag har sett fram emot att få träffa ER! Och jag tackar för gratulationerna! *glad*

      Radera
  10. STORT GRATTIS! Klosterkatterna är redan på väg till festen...

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!!! Då ses vi alldeles strax! :D

      Radera
  11. Grattis bäste vän!! Vilken härlig dag du haft. Nu åker vi och slår tassarna i taket hos Skrutten, här ska firas 2 stora härliga gossar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En helt perfekt dag, som nu ska avslutas med en grande finale! Att träffa er två ska bli jamarkul!

      Radera
  12. det här är ingen vanlig dag, det här är ingen vanlig dag - för det är Gustavs födelsedag HURRA HURRA HURRA.

    Jam må du leva, jam må du leva ut i hundrade år - önskar vi Trollungar och vår sekreterare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det var verkligen inte nån vanlig dag! Jag har aldrig blivit serverad mat ute i det gröna förut! Jag funderar allvarligt på att fylla år litet oftare... Och tack så mycket för uppvaktningen!

      Radera
  13. Grattis grattis så här lite i efterskott, vi har inte kunnat använda datorn i dag :( suckjam, MEN vi tar iaf med oss massor med räkor, tonfisk, lite olika fisksorter. Vi åker i sådan däringa kattlimosin.
    Hurra hurra hurra för våran Gustaf som i dag fyller 13 år, HURRAAAAA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar! Oj, så uppvaktad jag har blivit! *svansdans*

      Radera
  14. Fy så retligt att jag missat ditt 13-års kalas !
    Hipp Hipp KURRA KURRA KURRA KURRA i efterskott önskar jag och min matte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket! Och gissa om jag saknade dig på kalaset!!!

      Radera