Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 11 juni 2013

Alltid denna dubbelkoll!



Efter en morgonrunda ute tassar jag in för att njuta en välförtjänt frukost

Piff dyker upp för att säkerställa att jag inte är en inkräktare

Jahajam, där ser du, det ÄR bara jag

Alltid ska det dubbelkollas...jag blir så less

Du kan stå där, jag väntar med frukosten

 
Nosa på du bara...nu sticker jag ut igen

...fast när jag kom till ytterdörren ångrade jag mig. Man kan ju inte jobba utan mat i magen!

10 kommentarer:

  1. *tassen för pannan* Jam, vad ska man säga? Piff försöker nog vara en lika effektiv och pålitlig säkerhetskatt som dig. Men jag tycker nog att hon borde känna igen DIG vid det här laget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag också, ibland blir jag så less på detta undersökande VARENDA gång jag kommer in. Men vad göra???

      Radera
  2. Ibland är det verkligen jobbigt. Bra att du inte missade frukosten ändå.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är aningen påfrestande, men frukosten måste trots allt prioriteras. Fast den här gången var det nära att jag avstod den.

      Radera
  3. Hon är bra rolig Piff! *fnissjam*
    Bra att du ångrade dig och gick in och åt frukost, mat i magen måste man ha när man skall jobba.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rolig?? Jag kan då hålla mig för skratt... ;)

      Radera
  4. Jam, vad kan man göra när vissa har brister i förståndsgåvorna? Tror du gjorde det enda rätta - vände om och åt din frukost. Trots allt måste ju nån få energi för att sköta de viktiga sysslorna i hemmet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag finner mig tålmodigt i detta gång på gång, dag efter dag, men någon gång blir jag förtretad och vill bara försvinna. Men det är som du jamar, energi behövs ju, så det var bara att bita ihop.

      Radera
  5. MEN vad jamar du Gustav, vill Piff kolla att det verkligen är DU, ser hon väl att det är du som kommer in?
    Tur att du ångrade dig och vände om och åt lite iaf innan du gick ut igen
    Bättre att jobba med mat i magen vet du väl, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle verkligen kunna tycka det, men hon lär sig visst aldrig att det faktiskt bara är jag som kommer in utifrån??

      Radera