Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 20 februari 2014

Är väl inte för mycket begärt?




Det här är min myntakudde. Med betoning på min. Jag bevakar den mot obehöriga så gott jag kan. Ibland händer det att någon av tjejerna börjar leka med den. Tycker jag inte om. Då tassar jag dit och förklarar med min närvaro vem som äger dispositionsrätten. Jag är snäll, timid och fördragsam. Men min myntakudde vill jag ha ifred.

Det har varit nästan lika trist väder idag som igår. Blir liksom aldrig ljust? Men jag ska inte klaga. Det är i alla fall bättre än det där vita som sticker i ögonen och gör tassarna kalla och blöta!

14 kommentarer:

  1. Jobbigt att inte få ha sina saker ifred.
    När någon annan än du själv rört vid den måste du ju Gustaviera den igen.
    Har ju inte dom problemen med leksakerna men när matte tvättat min låda (gör hon varje vecka)
    måste jag Ozzyiera den efteråt.
    Ett fasligt gnidande blir det ju.
    Tar ju tid också från annat mer viktigt arbete som t ex spaning.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märks att du vet vad du jamar om! PRECIS så är det ju! Kunde inte jamat det bättre själv!

      Radera
  2. Bra att du bevakar din ägodel.
    Din myntakudde ska du få ha ifred för tjejerna!!!

    =^.^=

    Nosbufff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar de kunde läsa vad ni skrivit! För deras hänsynstagande är INTE imponerande, kan jag jama!

      Radera
  3. Tänk att man alltid ska behöva vara på sin vakt. Ena dagen måste man jaga skåpmonster, nästa dag är det ens egen myntakudde som måste bevakas. När ska vi få vår behövliga semester och belöning för allt arbete vi utför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag HOPPAS jag får litet semester i sommar, så när det är varmt i pälsen hela natten, och jag kan låta bli att höra när människorna ropar på mig! Tjejerna kan göra vad de vill här inne, för då bryr jag mig inte ett smack!

      Radera
  4. Om man nu har en enda sak som man bryr sig om så är det självklart att man ska få ha den ifred! nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här myntakudden har seglat upp som ett på favvolistan just nu. Dumt att den seglat också på tjejernas lista... :(

      Radera
  5. Men får du inte ha din myntakudde ifred heller? Snart får du väl sätta namnlappar på dina prylar så tjejerna låter bli dem.
    Du kan ju också rigga en fälla med myntakudden och en blomspruta. När nästa kuddtjuv kommer så får hon en dusch mitt i snoken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nädu, här får man inte ha NÅT ifred! Låter lockande med blomsprutan! Gäller bara att komma ihåg det, så jag inte åker dit själv!

      Radera
  6. Vi jamar med om allt du jamar. Visst vill man vara en generös och vidsynt katt, men när det gäller så viktiga saker som myntakuddar måste man dra en gräns. Samma gäller för mat, nåde den som sticker nosen i ens matskål!
    Visst är grått och vått bättre än vitt och kallt!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mest besynnerliga är att Piff och Puff ibland hävdar att äganderätten till myntakudden är DERAS? Helt obegripligt hur såna tankar kan komma in i deras små skallar? Som förstekatt och nestor i huset har man faktiskt vissa privilegier. Punkt.

      Radera
  7. Är väl det minsta man kan begära att du åtmintånde får ha DIN myntakudde ifred ??!!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ett väldigt rimligt krav, eftersom den faktiskt är BARA MIN???

      Radera