Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 14 april 2016

Och då fick jag syn på...



Så här gör jag ALDRIG annars! Men nöden har ingen lag, som ni vet? Jag låg i sängkammarfönstret och spanade när jag upptäckte den, inkräktaren! Blev förstås våldsamt upprörd, och rusade till kontorsfönstret för att se bättre. Men då var den försvunnen! Det var då jag helt enkelt blev tvungen att hoppa upp på matbordet, och försöka se något genom djungeln där. I vanliga fall är jag aldrig på matbordet. Det finns inget som intresserar mig där. Men nu bara måste jag se vart rackaren tog vägen? Det här är ju MITT OMRÅDE!! Den där katten måste allt få höra några sanningens jam om reglerna här!

Jag ska ut, matte! Du fattar väl vad jag måste göra??

Och det är BRÅTTOM!






12 kommentarer:

  1. Förstår precis hur du känner det när du ser en inkräktare i din trädgård.
    Skillnaden mellan oss är att du kan rusa ut o skrämma iväg den.
    Jag sitter bakom ett nät på altanen och får försöka se så stor ut som möjligt så min inkräktare förstår att dom inte ska mopsa sig här.
    Väldigt vad fina orkideér du har i fönstret.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir så fruktansvärt upprörd! Och vet du vad det allra värsta är? Jag FÅR INTE rusa ut och läxa upp dem! Förra gången hamnade vi ju jättehögt upp i ett träd, och tidigare har jag fått åka till vettisen för bitskador. Som om det skulle vara skäl nog för att hindra mig??! Suckjam! När jag sent omsider kom ut hade rackaren förstås hunnit ge sig av.
      Fina blommor? Tog alldeles för mycket plats, enligt min mening!

      Radera
  2. Vilken fräckis! Hoppas du fick tillfälle att jama allvar med h*n eller att h*n hade förstånd nog att avvika snabbt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inte fick jag komma ut i tid för att upplysa vederbörande om vem som äger det här Området! Jag tror att det var samma katt som jag jagade upp i tallen i höstas. Riktigt fräckt att våga sig hit igen!

      Radera
  3. Det är inte lätt med en oförstående matte.
    Fast hon är nog rädd om dig och vis av erfarenheten om att det hela kan sluta med vettisbesök.
    Både dyrt och väldigt onödigt!

    ❤ Tröstebuffar ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag ställer mig totalt oförstående måste jag jama! Det är hur jobbigt som helst att veta att där ute finns någon som försöker inta MITT Område! Och att inte få tassa ut och jama om det...Fast vettisbesöken har också varit otrevliga, förstås. Men vem tänker på det nu?

      Radera
  4. Det är inte så lite fräckt att beträda ditt revir så där utan vidare. Man frågar faktiskt om lov först. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det? Det framgår väl klart och tydligt att det luktar Gustav överallt, det har jag noga sett till?! Och något tillstånd kommer aldrig på fråga!

      Radera
  5. Men kära nån. Man trodde ju att matte skulle förstått att hon skulle rusa till dörren och vara beredd på att du måste ut. Och att det var bråttom! Hoppas du hann göra vad du skulle i alla fall - trots förseningen, menar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njam, jag undersökte väldigt noga vedboden, som inkräktaren inbillat sig var hans område. Mer fanns inte att göra för tillfället. Nästa gång hoppas jag verkligen att jag är ute, och vidta åtgärder omedelbart!

      Radera
  6. Förstår att du blev upprörd, det går ju liksom inte att inkräkta hur som helst! Matte borde förstått att du skulle ut men jamar som de andra-matte är rädd om dig! Nosbuffaar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt här är bland det jobbigaste jag vet, jag som är så noga med att detta Område är MITT! Så typiskt att jag skulle vara inne just då?! Får väl hoppas att den håller sig borta ändå, fast jag inte kunde jama något öga mot öga!

      Radera