Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 7 april 2016

Trädgårdsarbete är kul!



Glöm inte att kratta här, matte! Hur skräpigt som helst!

Trädgårdsarbete gillar jag skarpt. Jamar alltid uppmuntrande när jag ser matte eller husse komma ut i trädgården. Husse är kvar i norra landet, men matte kom dragande med stora trädgårdstunnan och en kratta. Just krattning tycker jag är extra roligt att övervaka. Då händer det något! Rabattrensning är trist, för då sitter hon på samma ställe så länge. Har jag inte riktigt tålamod att vänta ut. 

Med mitt sällskap gick förstås krattandet fort och lätt, och tunnan är fylld för den här gången. Snart ska den tömmas, så jag kan se fram emot ny arbetsgemenskap i trädgården!

12 kommentarer:

  1. Då tycker vi lika.
    Jag förstår att du gillar att ha matte ute i trädgården.
    Under tiden hon gör någon nytta så övervakar du det hela så det blir rätt gjort samt håller henne sällskap.
    Jag gillar bäst när mina är på framsidan av huset för då kan jag vara på altanen o kolla vad dom gör.
    Lite marigare när det gäller baksidan, för då får jag sitta i fönstret o övervaka istället.
    I måndags var mina ute o gödslade för fullt innan regnet skulle komma.
    Hoppas husse snart kommer hem till dig igen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att fönsterövervakning inte alls är lika intressant som att få vara på altanen. Det blir ju mycket mera på riktigt när man känner dofterna och hör alla ljud ordentligt!
      Och jo, i morgon kväll, sent, ska husse komma! :-)

      Radera
  2. Snällt av dig att hålla matte sällskap och jag gissar att hon är väldigt tacksam för din tassistans.
    Här har vi haft både duggregn, spöregn, hagel och strålande sol idag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att min närvaro är högst uppskattad, fattas bara annat!
      Det låter som ni haft riktigt aprilväder? Här har varit mulet och sol, men inget blött i luften!

      Radera
  3. Vi försöker göra som du och hålla husse sällskap på uteplatsen, men inte katten jobbar han med att ta bort alla löv för det. *surar* Kan inte du komma hit och lära oss hur man gör?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett knepigt fall? Grejen är ju att jag faktiskt inte gör någonting, för både matte och husse kommer ut helt frivilligt! Ni får försöka klura något tillsammans, hur ni ska kunna lösa det här!

      Radera
  4. Tänk så fint det blir. Tur att du övervakar mattes flitiga arbete :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det blir bättre, och skönt att kunna ligga ner utan att få stickiga blad i magen!

      Radera
  5. Det är väl knappast så man kan jama att matte utför nåt trädgårds"arbete"? När du övervakar och visar hur hon ska göra går väl allt som en dans för henne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis är det så! Men för hennes självkänsla väljer jag ändå att kalla det arbete!

      Radera
  6. Härligt att jobba tillsammans ibland! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utearbete är absolut bäst! Förutsatt att det inte kommer blött förstås!

      Radera