Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 29 april 2016

Varje år samma prövning








Varje år är detta samma prövning. Det börjar så bra, med favoritgäster som kommer. Vi umgås, och har mysigt tillsammans. Sen klär de på sig. "Trevligt", tänker jag, "vi ska ut och göra något!" Tror ni anar resten? De försvinner längs stranden. Jag hänger med till en början, men inser snart faran, och försöker påjama den för människorna. Som helt ignorerar mina varningar. Till och med att de kan vända sig om och skratta litet!? Oerhört förolämpande! Till slut ger jag upp, och återvänder hem, med förhoppningen att de även denna gång ska återvända helskinnade.

Om allt går som det ska, är jag tillbaka på måndag. Önskar er alla en härlig Valborgshelg med vårkänslor!


 

 

 

10 kommentarer:

  1. Vi katter har förstått att man inte ska leka med elden.
    Men våra tvåbeningar är ju inte riktigt lika smarta, det är bara att inse.
    Jag har lyssnat lite på mina och dom säger att det ska regna hela dagen o på kvällen imorgon.
    Så jag får nog behålla mina människor hemma imorgon kväll tror jag.
    Roddarna med facklor i kanoterna på Nissan brukar annars vara ett återkommande inslag på valborg här.
    Ha de härligt i helgen o jag hoppas att dina människor tar förnuftet till fånga o stannar hos dig o Puffen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte skulle väl varken du eller jag någonsin komma på idén att stå och stirra in i en eld? Nä, tacka vet jag att fira våren genom att ligga och filosofera under en hasselbuske!
      Matte funderar allvarligt på att avstå eldningen i morgon om det blir dåligt väder. LITET klok har hon blivit ändå. Roddare med facklor låter tjusigt, tycker hon, men jag är tveksam. Eld som eld.
      Kanske sitter vi inne och myser i morgon kväll, både ni och vi!

      Radera
  2. Visst är det ett märkligt påfund och onödigt.. Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Tänk att de inte förstår att uppskatta en katt som inser faran. Jag gör som du, håller tassarna för att det ska gå bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har det gått bra i alla år hittills, men det är ju ingen garanti!? Du skulle bara höra hur bestämt jag varnar. HUR kan de strunta i det? *skakar på huvudet*

      Radera
  4. Uschjam så otäckt när dina människor inte förstår när du försöker varna för farorna. *skakar på huvudet* Men vi tror nog att dom kommer hem igen lite senare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror ni det? Då får jag lita på er, vet ju att ni har ett gott omdöme. Hoppas ni får en fin helg med er husse!

      Radera
  5. Konstigt det där med vissa tvåbentas intresse för farliga saker! Vi förstår inte det heller. Våra är hemtama som tur är, fast de går ju till sina "jobb". vi jamar förståss att deras jobb är att se till oss.
    Ha en trevlig vår kompis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara jama med! Och önskar förstås er en härlig vår med mycket sol och värme!

      Radera