Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 5 april 2016

Men kanske blir det bättre?




Nu har vi hållit på ett tag med vår konstiga mathållning. Alltså att jag får mat för äldre katter, och Puff får speciellt lättsmält mat för magen. Jag är inte riktigt nöjd! Inte Puff heller, kan jag jama. Vi är helt överens om att den andre får godaste maten! 

Har jag tur har Puffs skål glömts framme, och har jag ännu mera tur hinner jag dit och förse mig, och hålla den värsta svälten borta. Detsamma jamar Puff, som ändå har förmånen att vara inne hela tiden, och därmed större chans att upptäcka om min skål står framme.

Men det är klart, jag har en fördel av att vara ute mycket, jag kan fixa egen mat! Och det gör jag förstås så ofta jag kan. Nu har kaninerna återvänt. Till mattes besvikelse, eftersom de förstör så mycket i trädgården, men jag ser fram emot läckra små stekar snart. De stora bryr jag mig inte om, men de små...när de kommer, kan det nästan kvitta vilken mat jag får där inne!





12 kommentarer:

  1. Förargligt att ni äter olika mat och sen tror att den andre får godare.
    Som du jamar, så har ju du den stora förmånen att kunna jaga fatt i små goda stekar själv. Men Puffen är helt hänvisad till maten hon får upplagd.
    Kaninerna har kommit här också och dom är jättestora, grannarna har allaredan börjat gnälla över vad dom ställer till med i trädgårdarna men INTE min matte o husse, jag lämnar över till matte nu så hon kan jama till din matte.

    Ozzy

    Hej där Gustavs matte, här kommer ett litet tips för att slippa kaninerna.

    Vi har de senaste 10 åren köpt (via nätet) luftkuddar som heter Rå-Väck. Kuddarna kommer med litet snöre, man lägger dom i blöt, knyter fast på pinnar o sätter ner i marken i nos höjd på en kanin.
    Helt suveräna, allt får vara ifred och kaninerna hoppar förbi och in till grannarna o förstör för dom istället.
    Vi sätter ut 8 st varje vår i trädgården o sen sitter dom där hela sommaren.

    Hälsningar
    Ozzys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Tror???" Det är bara FAKTA efter många provsmakningar! Men läget verkar helt låst, några förhandlingar om detta är visst uteslutet?

      Till Ozzys matte, jag har sett såna där kuddar på Willab, och jag ska ändå dit, så då ska jag investera i några! Har varit så lugnt utan kaniner i flera år pga pesten, men säg den glädje....Tack för tipset!

      Radera
  2. Tänk att du och Puffisen är ENIGA gällande detta matproblem. Jamarbesvärligt verkar det som. Ni blir nog tvungna att ha ett möte TILLSAMMANS där ni lägger upp en fungerande strategi!!??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om detta råder total enighet, och det är ett riktigt svårlöst problem. Jag vet ingen annan lösning än att försöka vara snabb som bara den så fort man upptäcker en kvarglömd skål. Kvickhet, alltså, det är bästa jag kan komma på!

      Radera
  3. Märkligt att du och Puffisen inte bara kan få byta mat med varandra nu när ni är eniga. Tvåbeningar skall alltid krångla till det.
    Kaninstekar lät väldigt gott! *slick om nosen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan tycka att det skulle vara en enkel lösning? Båda två nöjda och glada! Men nej, SÅ lätt och smidigt ska det inte gå!

      Radera
  4. Det är märkligt att den andres mat nästan alltid smakar bättre. Vi är allt lite avundsjuka på dig som får springa ute och skaffa egen mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har för mig att ni har liknande erfarenheter? Jam, visst är det konstigt?
      De har inte kommit riktigt än, de små stekarna, men snart, snart! Visst har jag det bra som får så pinfärsk mat, det tycker jag också!

      Radera
  5. Det är besvärligt det där, vi har ju problemet med för lite mat här också. Härlig säsong du har framför dig, lycka till med alla stekarna! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. För litet mat är faktiskt ännu värre, det måste jag erkänna! DET kan jag inte klaga på, för det finns alltid mat i skålen.
      Och tack, tack!

      Radera
  6. Det är ju ytterst märkligt att matte ska lägga sig i matfördelningen när du och Puff vet hur det borde vara. Men tur att du har din egen restaurang där ute. Där kan inte matte lägga sig i i alla fall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. För en gångs skull är vi så överens, vad vore naturligare än att vi gjorde upp det här själva?
      Nä, lyckligtvis får jag sköta restaurangen som jag vill. Åtminstone saknar hon medel för att kunna styra verksamheten, även om hon skulle vilja ibland. Av någon anledning står fjäderkotletter på no-no-listan?

      Radera