Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 13 april 2016

Och så händer det, igen?!





Allvarligt jamat, nu har jag bott här i snart FJORTON ÅR, och du går fortfarande till dörren för att släppa ut mig, när det är mat jag vill ha? Jo, jag vet att jag klagat på detta många gånger, men jag tror ju att varje gång är den sista? Och så händer det, igen!

Jag får allt mindre tålamod med detta beteende ju äldre jag blir. Nu får hon sig en ordentlig utjamning. Frågan är om det hjälper?


 


13 kommentarer:

  1. Först av allt, vilken fin bild på dig.
    Och vilka vackra ögon du har jamar min matte.
    Näh, jag tror inte att det hjälper att du utjamar på skarpen.
    Människor är lite tröga har jag också märkt.
    Jag kan jama om en sak och dom tror att jag menar något annat.
    Händer hela tiden.
    Det är verkligen på tiden att den där undersökningen om alla våra jam kommer igång så att våra människor börjar förstå oss.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag gillar också bilden, för det syns hur uppfordrande jag är!
      Jag fattar inte hur det kan vara så svårt? Jag menar, egentligen handlar det för mig bara om två saker: Ut eller mat. TVÅ jam! Och som är så olika! På fjorton år borde det väl ha fastnat???

      Radera
  2. Urtjusig bild på dig, verkligen ❤ Sötnos ❤!
    Hon lär sig säkert. fast det tar lååångt tid ;-)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Urtjusig bild på dig, verkligen ❤ Sötnos ❤!
    Hon lär sig säkert. fast det tar lååångt tid ;-)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, jag blir ju nästan generad! ;-)
      Jamen, fjorton år??? Det ÄR väl lång tid??

      Radera
  4. Matte borde verkligen förstå att du menar allvar när hon tittar in i dina vackra, men bestämda ögon. Finns det kanske nån snabbkurs hon kan gå, så att hon lär sig vad du menar åtminstone till nästa sommar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snabbkurs på ett år? Jam, det är väl på den nivån man får lägga sig? Fast jag måste erkänna att jag tvivlar...

      Radera
  5. Du ser verkligen bestämd ut, nu borde matte verkligen förstå att det är mat det gäller! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Borde" har tyvärr inget med verkligheten att göra. Sorgligt, men sant!

      Radera
  6. Hihi. Visst blir man frustrerad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, ni känner förstås alltför väl igen situationen???

      Radera
  7. Tur att det inte är DIN matte som håller i det där forskningsprojektet om kattens språk....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte ens tänkt på! Oj, oj, oj, det får man ju glädja sig åt, förstås!

      Radera