Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 21 april 2016

Dumt rekord



Igår kväll satte vi ett nytt rekord här hemma. När jag kom in efter ett sent arbetspass blev jag mer än vanligt grundligt kammad. När matte var klar låg sex stycken fästinglik på bordet! Tror jag aldrig haft fler än två samtidigt förut, så det är en rejäl ökning av rekordet. Husse var nog aningen avvaktande när jag efter kamningen
Perfekt storlek på min nya säng!
hoppade upp till honom i sängen?


Men så en bra nyhet också, jag har fått en ny säng! Jag invigde den direkt, och den blev klart godkänd. Nu har jag använt den i snart en vecka, och provresultatet står sig. Bra också att Puff fattar vems säng det är, så jag får ha den i fred. Idag är litet av en vilodag. När solen inte visar sig känns luften kall. Och så blåser det isvindar. Då är det skönt att ha en egen, ny säng att dra sig tillbaka i. 

Och man kan ju alltid hoppas att fästingarna också tycker det är för kallt i kväll, när jag ska ut på min kvällsrunda. 


 

12 kommentarer:

  1. Åh sån fin du är i din nya säng! Usch så mycket Äcklisar, dom vill man verkligen inte ha, hellre att bli kammad då! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och jo, jag satt faktiskt riktigt tålmodigt under den långa proceduren. Skulle inte varit skönt om de bitit sig fast!

      Radera
  2. Fy rackarns vilket hemskt rekord du satt.
    Tur att din matte kammar dig grundligt när du kommer in.
    Måste säga att din säng ser skön ut och den matchar och framhäver din pälsfärg också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste ha trampat rätt in i något fästingcentrum? Hoppas jag kan undvika det i fortsättningen!
      Förstod direkt att sängen var till mig. Varken för stor eller för liten. Roligt att få nåt nytt!

      Radera
  3. Fyjam för att ha så många äcklisar krypande på sig, förstår att husse blev lite avvaktande.
    Vilken fin säng du har fått, den ser jamarskön ut.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var nog litet orolig först, men hans säng förblev fästingfri som tur var.
      Visst är det fin, och framför allt lagom mjuk!

      Radera
  4. Ursnygg säng, matchar din pälsfärg också! Angående fästingarna - hade du inte tidigare en grej i halsbandet som skrämde bort dem, eller minns jag jätte fel??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den både snygg och skön! Jo, jag hade det, men matte har inte köpt någon ännu. Fast jag är ganska nysprutad, men det märker nog inte fästingarna direkt, inte förrän de börjar suga.

      Radera
  5. Såna rekord vill man inte veta av. Bra att de blev bortkammade. Hoppas det där rekordet inte överskrids i sommar. Skönt att du fått en skön säng där du kan vila efter kamningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen det är ett rekord som står sig jättelänge! Jag var inte ute så länge heller, någon timme bara, men jag hittade visst alldeles "rätt"? Jo, jag la mig där sen, efter att husse fått sin tassupunktur!

      Radera
  6. Oj, hela sex uslingar som kröp i pälsen? Fyjam! *ryser*
    Jättefin bädd du fått också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt tacksam för att de inte hann börja suga mitt blod! *ryser också*
      Och jag är så nöjd med min nya säng!

      Radera