Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 11 april 2016

Såvida inte?



Det här har varit en riktig bra helg! Min husse kom hem sent i fredags kväll! Jag var så nöjd med det, att jag inte ens hade lust att tassa ut? Brukar annars ta alla chanser till det när det är mörkt och mysigt ute. Tror för övrigt inte jag fått tillåtelse till nattjobb. Efter förra fredagens lilla äventyr har jag belagts med restriktioner, har jag märkt. Några sena kvällspass har det inte blivit sedan dess, vilket jag borde tänkt på igår. Då försov jag mig nämligen.

Kom in rätt tidigt på eftermiddagen, och kände att det nog var dags för en liten lur? Den blev längre än jag tänkt mig. Vaknade faktiskt först framåt kvällen. Upptäckte att jag till och med sovit över middagen! Som tur var stod skålen och väntade, det smakade gott efter den långa vilan. Sen funderade jag på om det var skönt ute? Efter en längre stunds avkänning av luften i ytterdörren konstaterade jag att det nog var skönare att ligga på klöstunnan framför brasan.


Men vad hände sen, tror ni? Just det, precis när människorna skulle lägga sig kände jag mig enormt arbetssugen och fullkomligt alert! Tror ni jag blev utsläppt? Men de fick allt igen det. Såvida de inte blivit alldeles väldigt morgonpigga på sistone?




 

10 kommentarer:

  1. Nog tror jag det är klokt att vara inne på nätterna, eller när inte matte och/eller husse är hemma. Även om du naturligtvis är en katt i dina bästa år, så måste man inse att det ibland kan vara skönt att låta en tvåbening hjälpa till lite när det blir farliga situationer. Ur rent psykologisk synvinkel är det ju också bra för dom att få känna sig behövda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du det? Jam, du brukar ju vara klok, så jag får väl tro dig! Fast det är inte kul att stå full av energi och vilja ut, och sen inte få det! Har inte tänkt så mycket på att det är bra för dem att känna sig behövda, men det är klart att det är så!

      Radera
  2. Det är så dumt att det är du som ska drabbas av att någon tvåbening inte kan hålla koll på sin skällmaskin. Men du verkar ju ha haft det rätt trevligt ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där dumma hunden har jag glömt nu, hoppas den aldrig mer kommer hit! Den här helgen har varit nästan perfekt, förutom den där försovningen, då...

      Radera
  3. Vilken bra helg du haft även om du inte blev utsläppt sent på kvällen.
    Anar också att det hade lite att göra med vad som hände förra veckan.
    Förstår att du ville ut i morse, det har ju varit jamarfint väder idag.
    Hasselbuske väder rent av kanske?
    Har du blivit trött i tassarna av all massage du gett husse nu när han kommit hem?
    På min altan har det varit lä idag så där har jag njutit i efm med matte o husse.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har blivit tuffare att få tassa ut på kvällarna nu, för att inte jama totalt stopp! Men visst, inget ont som inte har nåt gott med sig, det kändes bra att få sätta igång tidigt i morse. Vilket väder det varit idag! Har varit ute hela dagen. Och jo, såklart har hasselbusken fått besök!
      Kan tänka mig att det nästan var sommar på din altan!

      Radera
  4. Kan nog förstå matte lite där eftersom hon blev så orolig sist... men sen gör det ju inget att du väckte dem tidigt för det är ju trevligt med dubbla frukostar.Nu börjar det ju blir riktigt behagligt ute!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ni tänka, jag åt inte ens frukost innan jag tassade ut! Jag brukar inte vara så hungrig direkt på morgonen, vill gärna lufta litet på mig först. Men sen smakar det gott! Och visst börjar det bli behagligt, riktigt behagligt!

      Radera
  5. Men vad nesligt att försova sig så där! Nåjam, det slutade ju bra ändå med tidig runda och frukost. Härligt att ha hussemagen hemma igen, gissar att du har gett han en ordentlig tassage och tassupunkturbehandling.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nesligt var rätta jamet! Ibland blir man sådär ovanligt trött. Idag har jag varit ute hela dagen, och inte sovit inne alls. Ni kan inte tro vad jag gillar att ha husse hemma. Klart han har fått alla mina specialbehandlingar!

      Radera