Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 27 april 2016

När man själv får välja



Ibland känner jag för att sitta inne och spana en stund, även om det är fint ute. Eller, som idag, är sol ena stunden, och regn i nästa. Trots allt är det en annan trygghet innanför fönstret. Och rätt bekvämt, särskilt här på kontoret, där jag har ett stort skrivbord att sitta på. Måste förstås ibland flytta på felplacerade saker där, men det är lätt gjort. 

Det kan till och med hända att jag lägger mig där och tar igen mig litet. Inte så mjukt, kanske, men det gör mig inte så mycket. Val som man själv gör, är alltid lättare att fördra, eller hur?

P.S. från matte: De ringde från djursjukhuset för att höra hur Puff mådde idag. Det kändes fint! Och jag kunde berätta att hon är precis som vanligt! D.S.


  


 

12 kommentarer:

  1. Vilket jättefint kort på dig.
    Förstår att du tycker att det är tryggt inomhus.
    Själv är jag ju en innekatt som tycker om att vara utomhus.
    Men då är jag ju trygg på altanen och när jag går ut o går med mina människor har jag ju sele o band.
    Du kan ju råka ut för vad som helst, inte minst arga skällisar på ditt eget revir.
    Nu dyker det väl upp en del i ditt grannskap igen i o med helgerna som kommer.
    Jag jamade till matte o husse om din mattes jam om Puffisen.
    Så glada vi blev att hon är som vanligt igen.
    Nu fattas det bara att din husse kommer hem också så är lyckan total.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Skällhunden i grannhuset hälsade på i helgen som var, men han håller sig lyckligtvis på andra sidan staketet. Jag bryr mig inte så mycket om honom, men såklart inskränker hans närvaro min rörelsefrihet.
      Husse är borta över helgen, men sen så blir det magmassage igen.
      Och matte tackar för att ni bryr er om Puff!

      Radera
  2. Felplacerade saker på DITT skrivbord, tänk att husse å matte inte har lärt sig efter sååå många år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet ni, i det fallet har jag fullständigt gett upp hoppet!

      Radera
  3. Jamarfint kort på dig! Visst är det bästast när man har friheten att välja själv.
    Vad roligt att höra att Puffisen är som vanligt idag! *svansdans*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Just det, och som katt gör man förstås alltid kloka val! ;-)
      Puff, jam, hon springer omkring här precis som hon brukar!

      Radera
  4. Underbar bild på dig! Visst är det skönt när man väljer själv! Så skönt att höra att Puff mår bättre "gladsvans"
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Att få välja själv är en kattlig rättighet, det anser jag! Jag är nog också glad att Puff mår bättre, mest för att matte är gladare då!

      Radera
  5. Nu är det verkligen bra att kunna välja om man vill vara ute eller inne. Bra att du ordnar plats på ditt skrivbord, så du kan vila där när du inte jobbar med det administrativa. Är så glad att höra att Puff verkar komma tillbaka till er - och till oss som följer er på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av säkerhetsskäl har jag mest varit inne idag. Och när jag ändå vågade mig ut på kvällen, vad hände? Världens störtskur kom! Nä, nu blir jag inne resten av kvällen! Jodå, just nu är hon i högsta grad tillbaka, och det är nog bra. Som vanligt är alltid bra.

      Radera
  6. Vi jamar helt med om att man kan få jamarbra spaning även inifrån. Inre spaning kallar vi det :-)
    Så fint att de ringde från djursjukhuset och ännu finare och bättre är ju att Puff är som vanligt igen, hurrjam!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Inre spaning", mycket bra jam!!
      Jo, man är inte riktigt van vid att sjukvården hör av sig själva, så man blir glatt överraskad.

      Radera